خبرگزاری کار ایران

مدیر کل تعاون و پشتیبانی آموزش و پرورش به ایلنا خبر داد:

افزایش تعهدات بیمه تکمیلی فرهنگیان در سال ۹۷/پوشش هزینه‌های جراحی و بیماران صعب العلاج با ۲۷ هزار تومان

asdasd
کد خبر : ۶۰۱۶۰۳

مدیر کل تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش از تغییر ساز و کار بیمه تکمیلی فرهنگیان در سال ۹۷ خبر داد.

گودرز کریمی فر در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، از تغییر ساز و کار بیمه تکمیلی فرهنگیان و افزایش تعهدات در سال ۹۷ خبر داد و گفت: به دنبال این هستیم که روش دیگری را جایگزین بیمه فعلی کنیم، ولی هنوز جزییات  و زمان اجرای روش جدید مشخص نیست.

مدیر کل تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه سایر دستگاه ها با ۹۰ تا۱۰۰ هزار تومان کارکنان خود را تحت پوشش بیمه تکمیلی قرار می دهند، گفت: این در حالی است که آموزش و پرورش تنها با پرداخت ۲۷ هزار تومان از سوی فرهنگیان، آن ها را تحت پوشش می برد و هزینه های سرپایی، جراحی، درمان نازایی، طبی زایمان، بیماران صعب العلاج و پروتز را بدون سقف و بدون فرانشیز است.

وی با بیان اینکه ۱ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر از فرهنگیان تحت پوشش بیمه تکمیلی قرار دارند، افزود: ۷ هزار مرکز طرف قرارداد درمانی، کلینیکی و بیمارستانی داریم. نزدیک به ۵۵ درصد هزینه های ما مربوط به هزینه های سرپایی است، البته این هزینه ها خیلی فرهنگیان را با مشکل مواجه نمی کند؛ بلکه هزینه بستری و دارویی، آنها را رنج می دهد. به همین دلیل مصمم هستیم بیمه ای داشته باشیم که پشتیبان واقعی فرهنگیانِ باشد.

کریمی فر ادامه داد: باید بپذیریم ۲۷ هزار تومان رقم ناچیزی است؛ بسیاری از دستگاه ها می گویند از این رقم تعجب می کنیم. بنا داریم بیمه را با ساز و کار جدیدی در سال آینده (۳ ماه اول سال) به سمتی ببریم که حق به حق دار برسد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا حق بیمه فرهنگیان در سال آینده افزایش می یابد، گفت: فعلا مشخص نیست. البته باید مد نظر داشت که به جز این ۲۷ هزار تومان، فعلا نتوانستیم منابع پایداری را برای تامین و تخصیص بودجه بیمه تکمیلی تزریق کنیم.

مدیر کل تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش همچنین درباره خدمات دهی مراکز درمانی که طرف قرارداد بیمه تکمیلی فرهنگیان نیستند، گفت: افرادی که به مراکز غیرطرف قرارداد مراجعه می کنند، باید نقدی هزینه را پرداخت کنند و با گرفتن سند پرداخت هزینه و ارائه آن، بعدا پول را از ما بگیرند. البته در این بخش به علت محدودیت های مالی، ۱ ماه یا ۴۰ روز با تاخیر این پول به فرهنگیان داده می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز