خبرگزاری کار ایران

خلیل‌آبادی:

بازسازی نماد محمد مصدق را پیگیری خواهم کرد

asdasd
کد خبر : ۶۰۰۹۳۷

رئیس کمیته میراث فرهنگی و گردشگری شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه بازسازی نماد محمد مصدق را پیگیری خواهم کرد، تاکید کرد: با گذشت سال‌ها از مرگ مظلومانه مصدق هنوز نتوانسته‌ایم وصیت نامه وی را عملی کنیم.

به گزارش ایلنا، حسن خلیل‌آبادی به مناسبت سالگرد درگذشت محمد مصدق، ظهر امروز بعد از زیارت شیخ صدوق در آرامستان ابن بابویه و حضور بر مزار میرزاده عشقی و مزار شهدای سی تیر ضمن ادای احترام به مقام شامخ آن شهیدان از نماد یادبود مصدق که آسیب دیده است، بازدید کرد.

وی افزود: بازدید را ابتدا از زیارت شیخ صدوق در آرامستان ابن بابویه که یکی از علمای شیعه بوده شروع کرده، سپس به مزار میرزاده عشقی رفتیم و پس از آن از شهدای سی تیر و یادبود محمد مصدق بازدید کردیم. 

رئیس کمیته میراث فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش ادامه داد: مصدق، آن دولتمرد میهن دوست تمام تلاشش را برای استقلال ایران انجام داد و متاسفانه آخرین روزهای زندگی‌اش را در حصر خانگی احمدآباد گذراند که الان مقبره او در آنجا قرار دارد.

خلیل‌‌‌آبادی ضمن اشاره به اینکه درخواست مصدق این بود در میان شهدا سی تیر دفن شود، اظهار داشت: اما تاکنون نتوانسته‌ایم به وصیت او عمل کنیم و متاسفانه گویا همچنان مزار مصدق در احمدآباد بازگشایی نشده و بسته است. 

وی افزود: امیدواریم جامعه روزی ظرفیت آن را پیدا کند که از مردان بزرگ خود و از همه جریان‌های فکری، فرهنگی و سیاسی کشور که به جامعه خدمت کرده‌اند قدردانی کند، هرچند که با برخی دیدگاه‌های یکدیگر مخالف باشیم. 

رئیس کمیته میراث فرهنگی و گردشگری شورای شهر تهران اضافه کرد: باید انصاف داشته باشیم و چهره‌‌‌های ملی، فرهنگی و سیاسی را به دست فراموشی نسپاریم. کشور ما یک کشور متمدن با قدمت چند هزار ساله است که چهره‌های بزرگ ملی، مذهبی و فرهنگی را در خود پرورانده است؛ اگر هر یک از این افراد در کشورهای دیگری بودند، بزرگ‌ترین یادمان ها را برایشان برپا می‌کردند.

خلیل‌آبادی یادآور شد: گویا فراوانی این عزیزان در ایران باعث شده نسبت به این مفاخر بزرگ بی‌‌تفاوت و بی‌‌توجه باشیم. از حیث گردشگری این قبور و یادمان‌های مردان بزرگ تاریخ ایران می‌توانند مرکز جذب و جلب گردشگر و مرکز شناخت و بیان تاریخ ایران و اسلام باشند.

وی با بیان اینکه امیدوارم همه مسئولان کشور در این خصوص اهتمام ویژه داشته باشند و این نقیصه را رفع کنند، تصریح کرد: هیچ یک از این مسائل نباید از دید فرزندان ما پنهان بماند. باید بتوانیم افتخارات‌مان را به دیگر کشورها نشان دهیم؛ چراکه اینها هویت ما هستند.

این عضو شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه در دنیای امروز، مردمی سربلند خواهند بود که از نمادهای هویتی خود حفاظت کنند، خاطرنشان کرد: نماد مصدق شکسته شده است. باربد گلشیری فرزند هوشنگ گلشیری، شاعر کشورمان، درخواست کرده که به او اجازه داده شود با هزینه شخصی خود این نماد را مرمت و بازسازی کند. که تاکنون چنین اجازه‌ای به او داده نشده است.

خلیل‌آبادی ادامه داد: باربد گلشیری پیگیری‌‌هایی از اعضای شورا داشته است. در این مورد از او سپاسگزارم که مانند پدر به فکر نمادهای هویتی کشور است.

وی با تاکید بر اینکه ما نیز باید درخواست او را با روی باز و گشاده بپذیریم و گلشیری را در این امر یاری کنیم، ابراز داشت: امیدوارم رئیس اداره اوقاف شهرستان ری که روحانی جوان و خوش فکری است، درخواست گلشیری را اجابت کند؛ چراکه در شان ما نیست این بنا به صورت شکسته در این آرامستان باقی بماند.

رئیس کمیته میراث فرهنگی و گردشگری شورای اسلامی شهر تهران افزود: این مساله را از طریق مسئولان مربوطه و عزیزانی که در اداره اوقاف هستند، پیگیری خواهم کرد تا هرچه زودتر این امر محقق شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز