خبرگزاری کار ایران

سخنگوی شورای شهر تهران:

شهرداری منطقه ۷ خانه هنرمندان دو را تحویل نمی‌دهد

asdasd
کد خبر : ۶۰۰۲۶۹

سخنگوی شورای شهر تهران گفت: متأسفانه نه‌تنها شهرداری منطقه ۷ از تحویل خانه هنرمندان دو به معاونت شهرسازی و معماری استنکاف می‌ورزد، بلکه برخلاف مصوبه شورا، خانه مذکور را در اختیار سرای محله و ساختمان مجاور را نیز به‌عنوان مرکز درمانی در اختیار شرکت شهر سالم قرار داده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی اعطا در پنجاهمین جلسه شورای شهر تهران در تذکر پیش از دستور خود با  اشاره به لزوم تسریع در مصوبه شورا مبنی بر تبدیل خانه هنرمندان 2 به خانه معمار استاد لرزاده گفت: پیرو مصوبه سال ۹۴شورای  شهر مبنی بر الزام شهرداری به تبدیل خانه هنرمندان ۲ به خانه معمار (استاد لرزاده)؛ شهرداری تهران لایحه تبدیل خانه هنرمندان ۲ به خانه معمار (استاد لرزاده) را به شورا ارائه کرد که لایحه یادشده در تاریخ پانزدهم فروردین‌ماه ۱۳۹۶ به تصویب شورا رسیده است.

وی ادامه داد: ماده ششم مصوبه تبدیل خانه هنرمندان ۲ به خانه معمار تصریح می‌کند٬ شهرداری تهران (منطقه ۷) موظف است ظرف مدت یک (۱) ماه پس از لازم‌الاجرا شدن این مصوبه با رعایت قوانین و مقررات مربوط، نسبت به تحویل خانه استاد لرزاده به معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران اقدام کند. تحویل ساختمان مجاور (ساختمان سرای محله) ظرف مدت شش (6) ماه پس از لازم‌الاجرا شدن این مصوبه، پس از تأمین ساختمان مناسب برای فعالیت سرای محله انجام می‌گردد.

اعطا افزود : بعد از شروع به کار پنجمین دوره شورا، به‌عنوان نماینده شورا در هیأت مؤسس خانه معمار (موضوع ماده پنجم مصوبه مذکور) انتخاب و از آن زمان تاکنون به‌دفعات پیگیر اجرای مصوبه شورا شدم و چندین بار به شهردار  منطقه تذکر شفاهی دادم اما متأسفانه نه‌تنها شهرداری منطقه ۷ از تحویل خانه به معاونت شهرسازی و معماری استنکاف می‌ورزد، بلکه برخلاف مصوبه شورا، خانه مذکور را در اختیار سرای محله و ساختمان مجاور را نیز به‌عنوان مرکز درمانی در اختیار شرکت شهر سالم قرار داده است. قابل توجه است که خانه استاد لرزاده در سال ۱۳۸۵ در فهرست میراث فرهنگی نیز ثبت شده و متأسفانه در این دوره آسیب‌هایی هم به آن وارد شده است که می‌تواند در آینده مشکل‌ساز باشد.

سخنگوی شورا اظهار داشت: انتظار می‌رود شهرداری منطقه 7 هر چه سریع‌تر نسبت به تحویل خانه هنرمندان ۲ و ساختمان مجاور آن به معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران اقدام کند و معاونت شهرسازی و معماری نیز هر چه زودتر با تشکیل هیأت مؤسس و آماده‌سازی ساختمان خانه هنرمندان ۲ و ساختمان جدیدالاحداث مجاور آن، نسبت به تشکیل خانه معمار (استاد لرزاده) اقدام لازم را به عمل آورد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز