خبرگزاری کار ایران

وزیر کشور مطرح کرد:

نگاه دولت به بحث حجاب مجرمانه نیست

asdasd
کد خبر : ۶۰۰۲۰۰

وزیر کشور گفت: معتقدیم مردم باید در موضوع حجاب محور قرار گیرند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور در نودوهشتمین جلسه شورای اجتماعی کشور بیان داشت: در جلسه‌ای که با جامعه مدرسین حوزه علمیه داشتیم بحث‌های خوبی در زمینه موضوعات سیاسی و اجتماعی صورت گرفت و علما با حساسیت و علاقه‌مندی به موضوعات کشور توجه می‌کنند. ما این دغدغه‌ها را مشتاقانه می‌دانیم.

رحمانی فضلی در ادامه گفت: در این جلسه بحث مفصلی در رابطه با حجاب داشتیم. دولت و وزارت کشور در زمینه حجاب متولی و مسوول هستند و دغدغه دولت نیز موضوع حجاب است زیرا باید جامعه اسلامی باشد.

رئیس شورای امنیت کشور با تاکید بر اینکه باید با پیش‌بینی و اقدامات لازم و تحلیل‌های درست با توجه به تغییرات سریع در جامعه به دلیل تغییرات نسلی و گسترش فضای مجازی اقدام و تحلیل‌های درست داشته باشیم، بیان داشت: ورود دولت به هر موضوعی به معنای ختم آن مشکل نیست. نگاه دولت به موضوع حجاب نگاهی مجرمانه نیست بلکه نگاهی فرهنگی است که باید همه دستگاه‌های متولی در این زمینه تلاش کنند.

وی افزود: در استانه فصل بهار و شروع گرما هستیم که موضوع پوشش نیز در روزهای آینده مطرح می‌شود ولی باید درباره حجاب در جامعه مطالعاتی دقیق، گزارش‌هایی تحلیلی صورت گیرد تا بتوانیم اقدامات عملی قابل اجرا داشته باشیم.

وی افزود: نباید موضوع حجاب فقط به گشت ارشاد، دادستانی و نیروی انتظامی ختم شود چراکه پس از پیروزی انقلاب اسلامی با شدت و حدتی که به کار بردیم نتیجه مورد نظر را به دست نیاوردیم پس باید مردم‌محور بوده و مردم در این اقدام مشارکت داشته باشند.

وزیر کشور با اشاره به آمار دو سال گذشته آقای خاموشی که 93 درصد مردم را متدین و معتقد به حجاب اعلام کرد، بیان داشت: حال باید چه کنیم این 93 درصد در مذاهب عینی هم تجلی پیدا کند یعنی باید برنامه داشته باشیم که در مکان‌های عمومی، خصوصی و فضاهای آزاد با موضوع حجاب برخورد کنیم.

رئیس شورای امنیت کشور از شورای اجتماعی درخواست کرد که در جلسه آینده این شورا که دو هفته دیگر برگزار می‌شود نظرات اعضا جمع‌آوری شود.

وی افزود: طرح نظرات می‌تواند به نتایج عملی منتهی شود و باید از امور دینی، سیاست و حفاظت داشته باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز