خبرگزاری کار ایران

واکنش اعضای شورای شهر به بازداشت تعدادی از فعالان زیست محیطی

asdasd
کد خبر : ۵۹۳۱۷۷

تعدادی از اعضای شورای شهر تهران نسبت به بازداشت تعدادی از فعالان زیست محیط واکنش نشان دادند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مرتضی الویری، عضو شورای شهر تهران در چهل و پنجمین جلسه شورای شهر با اشاره به مرگ یک استاد دانشگاه در زندان و دستگیری فعالان زیست محیطی به جرم جاسوسی گفت:  مرگ کاووس سید امامی به عهده مسئولان زندان و افراد مرتبط است.

او ادامه داد: با تجربه شش بار دستگیری باید بگویم که یک زندانی به هر دلیلی حتی اگر خودکشی کرده باشد مسوولیت با حاکمیت است و مسئولان زندان باید این مسوولیت را بپذیرند.

شهربانو امانی٬ عضو دیگر شورای شهر هم به این دستگیری ها واکنش نشان داد و گفت: در پی حوادث بازداشت فعالان محیط زیست،جلسه‌ای با خانواده این افراد داشتیم؛ دغدغه ونگرانی خانواده‌ها و مردم حفاظت ازجان این افرادست که تامین آن برعهده مسوولان قوه قضاییه است.

آرش حسینی میلانی il در تذکری بیان داشت: به رویکرد بدبینانه نسبت به سازمان‌های مردم‌نهاد به ویژه سمن‌های فعال در حوزه محیط زیست، اعتراض دارم.

وی افزود: باید به سمن‌ها برای انجام فعالیت های تخصصی و انتقادی اعتماد کنیم، برخی از اظهارات نسبت به فعالیت‌های سازمان‌های مردم‌نهاد در حوزه محیط زیست طی روزهای اخیر حاکی از بی‌اعتمادی برخی از مسوولان است که این دیدگاه به هیچ وجه راهگشا نیست.

عضو کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران با بیان اینکه جوانان دوستدار طبیعت  و متخصص، به صورت حرفه‌ای یا داوطلبانه در دشت ها و کوه‌ها در حال فعالیت برای کمک به محیط زیست هستند، تصریح کرد: دیدگاه‌های امنیتی و پر ابهام نسبت به فعالیت‌ سازمان‌های مردم‌نهاد موجب تضعیف حفاظت و احیاء محیط زیست خواهد شد.

میلانی تاکید کرد: از مقامات قوه قضاییه می‌خواهم برای افراد دستگیر شده دسترسی آزاد و قانونی به وکلای دادگستری  را فراهم کنند و رسیدگی عادلانه و منصفانه صورت بگیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز