خبرگزاری کار ایران

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی:

هرمزگان وضعیت مناسبی از نظر آمبولانس ندارد/استان‌های مرزی به خدمات درمانی استاندارد نیاز دارند

asdasd
کد خبر : ۵۹۲۰۹۰

وزیر بهداشت گفت: در کشور 17 جزیره وجود دارد که 14 جزیره در استان زیبای هرمزگان قرار دارد و این جزایر، نیازمند خدمات بهداشتی و درمانی هستند البته این خدمات از گذشته ارائه می شده و باید توسعه یابد.

به گزارش ایلنا، دکتر سید حسن هاشمی در حاشیه افتتاح اولین آمبولانس دریایی مدرن کشور در بندرعباس، گفت: حوزه خدمات اورژانس دریایی در کشور باید حمایت شود البته فقط به اورژانس دریایی نمی توان اکتفا کرد چون ممکن است دریا طوفانی و مواج باشد که باید بالگردهای اورژانس هوایی نیز تقویت شود.

وزیر بهداشت با بیان اینکه سه فروند آمبولانس دریایی پیشرفته در کشور در حال خریداری است، افزود: امیدواریم بهترین آمبولانس های دریایی که ساخت کشورهای اروپایی است سال آینده به کشور وارد شود و نمونه ای برای تولیدات داخلی باشد.

وزیر بهداشت با اشاره به کمبود نیروهای اورژانس در سراسر کشور، گفت: در استان هرمزگان 140 دستگاه آمبولانس وجود دارد اما در حوزه خدمات دریایی، وضعیت چندان مناسبی نداریم البته در حوزه نیروهای اورژانس نیز نسبت به استانداردها، 30 درصد کمبود داریم.

وزیر بهداشت در پایان تصریح کرد: امیدواریم کمک ویژه ای به وزارت بهداشت بشود که بتوانیم خدمات استاندارد درمانی و اورژانس را در مناطق مرزی کشور مانند سواحل مکران، استان هرمزگان، سیستان و بلوچستان و بوشهر، ارائه کنیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز