خبرگزاری کار ایران

کسب مقام برتر مسابقات ملی پل فولادی توسط دانشجویان دانشکده عمران دانشگاه شهید بهشتی تهران

asdasd
کد خبر : ۵۹۱۱۵۱

دانشجویان دانشکده عمران دانشگاه شهید بهشتی تهران موفق به کسب مقام برتر مسابقات ملی پل فولادی شدند.

امیر ساعدی داریان، هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی و استاد مشاور انجمن علمی دانشکده عمران در این باره گفت: امروزه در سطح جهانی تلاش می شود که دانشجویان همزمان با کسب علم در حوزه درسی خود، با جنبه های عملی و اجرایی رشته خویش نیز آشنا شده و کسب مهارت نمایند. در راستای این مهم مسابقات مختلفی در سطح جهانی برگزار می شود که از آن جمله مسابقات پل فولادی می باشد. هدف این مسابقه آن است که دانشجویان مهندسی عمران با استفاده از مفاهیم پایه و تئوری مهندسی، سازه‌ای پل شکل بسازند که از لحاظ عملکرد و هزینه بهینه باشد.

وی ادامه داد: این مسابقه، آگاهی دانشجویان را نسبت به ویژگی‌های مصالح، مقاومت، کارایی، ساخت، نصب، ایمنی، مدیریت پروژه و هزینه سازه بالا برده و آن‌ها را برای رویارویی با دنیای واقعی مهندسی آماده می‌کند. برای شرکت در این مسابقه دانشجویان بایستی یک پل با ابعاد 1.5 متر عرض و 5 متر طول را طراحی نموده و در کارگاه های مخصوص بسازند. نکته جالب آنکه کل اتصالات سازه پیچ ومهره ای بوده و باید در زمان یک ساعت توسط دانشجویان در محل مسابقه سرهم شود. سازه تحت بار یک تن قرار می گیرد، هر نمونه ای که ضمن تحمل بار وارده کمترین جابه جایی ها را نیز داشته باشد برنده خواهد بود.

ساعدی داریان افزود: در این مسابقات بیش از 20 تیم از دانشگاه های مختلف کشور شرکت کردند و تیم های برتر در مسابقات جهانی شرکت خواهند کرد. تیم دانشگاه شهید بهشتی زیر نظر انجمن علمی عمران (تحت هدایت دکتر ساعدی داریان) در این مسابقات شرکت کرد این تیم متشکل از محمدرضا طیبی، فاطمه شبیریان ، امیرمحمد جولانی ، پارمیس پروین ، بردیا غضنفری، سمانه ابراهیمی ، محمد عزیزی بودند و آقای دکتر محمد جواد حمیدیا راهنمایی دانشجویان را برعهده داشتند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز