خبرگزاری کار ایران

در دیدار الویری با وزیر کشور مطرح شد؛

درخواست بودجه برای آموزش اعضای شوراهای شهر و روستا /قانون به موضوع شورای محله‌ها نپرداخته

asdasd
کد خبر : ۵۹۰۷۱۶

رییس شورای عالی استان‌ها با اشاره به جزییات دیدار اخیر خود با وزیر کشور گفت: در این جلسه وزیر کشور با انتقاد از قانون شوراهای اسلامی شهر و روستا اعلام کرد قانون فعلی به موضوع شورای محله‌ها نپرداخته است.

به گزارش ایلنا، مرتضی الویری (رئیس شورای عالی استان‌ها) گفت: وزیر کشور در این دیدار به آمادگی وزارت کشور برای دریافت طرح‌ها و پیش نویس برنامه‌های شورای عالی استان‌ها در زمینه مدیریت شهری اشاره کرد و افزایش همکاری‌های متقابل را خواستار شد.

به گفته الویری، در این جلسه وزیر کشور با انتقاد از قانون شوراهای اسلامی شهر و روستا ابراز عقیده کرد: قانون فعلی به موضوع شورای محله‌ها نپرداخته و سلسله مراتب پارلمان‌های شهری از محله تا شورای عالی استان‌ها در آن دیده نشده است.

وی افزود: به اعتقاد آقای رحمانی فضلی، قانون فعلی با توصیف فوق نقص دارد و نیازمند تکمیل زنجیره شوراهای محله تا شورای عالی استان هاست؛ به همین دلیل ایشان پیشنهاد کرد موضوع اصلاح قانون شورا‌ها را در شورای عالی استان‌ها به صورت جدی در دستور کار قرار دهیم و در قالب طرح به مجلس شورای اسلامی ارایه کنیم.

این عضو شورای شهر تهران در همین رابطه افزود: با توجه به همکاری مناسب شورای عالی استان‌ها با وزارت کشور می‌توان از طریق این وزارتخانه طرح اصلاح قانون شورا‌ها را در هیئت دولت تبدیل به لایحه کرد و به مجلس شورای اسلامی ارایه داد.

مرتضی الویری «استفاده حداکثری از ظرفیت‌های قانونی فعلی برای تدوین و تصویب لوایح شهری» را موضوع دیگر مورد بحث در دیدار با وزیر کشور اعلام کرد و گفت: وزیر کشور اعلام کرد با توجه به اینکه در کمیسیون کلانشهرهای دولت، چهار رای همسو داریم بنابراین با این پشتوانه می‌توانیم اقدام به همفکری بیشتری کنیم.

وی در توضیح این موضوع گفت: براساس قانون، در کمیسیون کلانشهرهای دولت، رییس شورای عالی استان‌ها، رییس شورای شهر، شهردار و استاندار تهران عضویت دارند و با حداقل چهار رأی همسو می‌توانیم بسیاری از لوایح که در آن کمیسیون مطرح می‌شود را با قدرت بیشتری جلو ببریم.

رییس شورای عالی استان‌ها در ادامه اظهار داشت: شورای عالی استان‌ها بالا‌ترین پارلمان محلی یا‌‌ همان مجلس سفلی محسوب می‌شود. به همین دلیل با اشاره به موضوع همترازی از وزیر کشور خواستم در مکاتبات و ارتباطات برون سازمانی، جایگاه شورای عالی استان‌ها مورد توجه قرار گیرد و این موضوع هم می‌تواند از درون وزارت کشور آغاز شود که با استقبال آقای رحمانی فضلی مواجه شد.

الویری با بیان اینکه «آموزش و توانمندسازی اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا» آخرین محور مذاکرات اخیر وی با وزیر کشور بود، گفت: با توجه به اینکه موضوع آموزش اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا در سراسر کشور به شورای عالی استان‌ها واگذار شده از وزیر کشور خواستم اعتبارات لازم در این زمینه را در اختیار شورای عالی استان‌ها قرار داد.

به گفته الویری، آقای رحمانی فضلی معتقد است برخی از اعضای شوراهای شهر و روستا، اشراف کافی بر حوزه فعالیت‌های خود ندارند و به همین دلیل مقوله آموزش برای اعضای شوراهای سراسر کشور اهمیت بسیاری دارد و لازم است این موضوع مهم هرچه سریع‌تر در دستور کار قرار گیرد و فرآیند آغاز آن برنامه‌ریزی شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز