خبرگزاری کار ایران

در جلسه شورای شهر تهران مصوب شد؛

افزایش درآمد شهرداری از پارکینگ‌ها و پارکومترهای حاشیه خیابان به 950 میلیارد تومان

asdasd
کد خبر : ۵۹۰۳۴۰

افزایش درآمد شهرداری تهران از پارکینگ‌ها و پارکومترهای حاشیه خیابان به 950 میلیارد تومان در جریان بررسی درآمدها و منابع بودجه سال 97 شهرداری تهران تصویب شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، افشین حبیب‌زاده عضو کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر تهران در ادامه روند بررسی درآمدها و منابع بودجه سال 97 شهرداری تهران پیشنهاد داد: درآمد حاصل از پارکینگ‌ها و پارکومترهای حاشیه خیابان از پنج میلیارد تومان به 950 میلیارد تومان افزایش یابد.

حبیب‌زاده با بیان اینکه این پیشنهاد مدت‌هاست در کمیسیون بررسی شده است، گفت: کمیسیون مدت‌هاست روی این پیشنهاد کار می‌کند و لایحه‌ای نیز درخصوص الزام شهرداری تهران برای برنامه‌ریزی در خصوص جای پارک‌های حاشیه‌ای در شورا به تصویب رسانده است. در حال حاضر 283 هزار جای پارک در خیابان اصلی و 670 جای پارک در خیابان‌های فرعی وجود دارد و با توجه به شرایط حداقلی شهرداری می تواند 950 میلیارد تومان در این زمینه درآمد داشته باشد.

او ادامه داد: این امر تجهیزات پیچیده‌ای نمی‌خواهد و افراد با اپلیکیشن می‌توانند محل پارک خود را انتخاب کنند و پلیس نیز می‌تواند در این خصوص متوجه شود کدام شارژ کرده و کدام شارژ نکرده است.

الویری با بیان اینکه این پیشنهاد سالم و ارزنده‌ای برای افزایش درآمدهای پایدار است گفت: جریمه به حساب شهرداری وارد نمی‌شود و به جیب دولت می‌رود و شهرداری باید در این خصوص شرایط را توضیح دهد.

او در ادامه با تاکید بر اینکه نمی‌توان درآمدهای شهرداری را در این زمینه بدون ردیف بودجه در دولت به تصویب رساند مقرر شد این پیشنهاد به صورت تبصره به لایحه بودجه اضافه شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز