خبرگزاری کار ایران

افزایش درآمد شهرداری از بهای خدمات مدیریت پسماند

asdasd
کد خبر : ۵۹۰۳۳۶

محمود میرلوحی عضو کمیسیون برنامه و بودجه پیشنهاد داد درآمد حاصل از فروش و جمع‌آوری زباله که در بودجه امسال چهار میلیارد تومان پیش بینی شده بود به 100 میلیارد تومان برسد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در جلسه بعداظهر شورای شهر تهران درآمدها در بودجه شهرداری بررسی شد. در ردیف شماره 130، 100 کد بودجه‌ای 310000 به بررسی درآمدهای ناشی از بهای خدمات شهری که شامل بندهایی درخصوص حق آسفالت و لکه‌گیری، درآمد حاصل از خدمات پیمانکاری، درآمد حاصل از فروش و جمع‌آوری زباله و بهای خدمات مدیریت پسماند می‌شود پیشنهاداتی از سوی اعضای شورا برای افزایش درآمد مطرح شد به غیر از یکی باقی به علت عملیاتی نبودن رای کافی را نیاورد.

محمود میرلوحی عضو کمیسیون برنامه و بودجه پیشنهاد داد درآمد حاصل از فروش و جمع‌آوری زباله که در بودجه امسال چهار میلیارد تومان پیش بینی شده بود به 100 میلیارد تومان برسد.  خداکرمی نیز پیشنهاد داد این مبلغ دو برابر شده و به هشت میلیارد تومان برسد.

میرلوحی به عنوان پیشنهاد دهنده باب این اینکه روزانه 9 هزار تن پسماند در تهران جذب می‌شود؛ گفت: 2هزار و 500 تن از این پسماند ارزشمند است و فقط 200 تن آن آهن است که قرار است قدر این طلای سیاه را بدانیم تا کی قرار است پسماند ساختمانی با زباله ترکیب شود من شش ماه است که در این خصوص تذکر می‌دهم که چرا پسماند پر از رانت و بی‌انضباطی است. اگر به پیشنهاد من رای ندهید یعنی موافق بی‌انضباطی در پسماند و عدم مشارکت مردم در بحث تفکیک هستید.

او ادامه داد: همین چند روز اخیر دیدم که در جریان بارش برف زباله‌ها جمع نشده بودند و تصاویری به عنوان شکایت برای اعضای شورای شهر در این زمینه ارسال شد. چرا مردم زباله را داخل سطل‌ها نینداخته بودند ایا انتظار داشتند در آن سرما کارگران با ناخن آنها را از هم جدا کنند.

در ادامه زهرا صدراعظم نوری رئیس کمیسیون سلامت محیط زیست با بیان اینکه این پیشنهاد عملیاتی نیست افزود: کمپوست‌های ما را وزارت جهاد کشاورزی و سازمان باغ‌ها و بوستان شهرداری نمی‌خرند چرا که کیفیت ندارند. من بیشتر از هر کس در مورد داشتن طرح در پسماند فریاد زدم اما راهش افزایش بودجه نیست و تا طرح جامع پسماند تهیه نشود این مساله حل نخواهد شد.

 در ادامه افزایش درآمد حاصل از فروش و جمع‌آوری زباله از چهارمیلیارد به هشت میلیارد، و سپس صد میلیارد به رای گذاشته شد که هیچ کدام رای نیاورد.

همچنین دو برابر شدن درآمد حاصل از بهای خدمات مدیریت پسماند (مسکونی) نیز توسط میرلوحی پیشنهاد شد و او در واکنش به مخالفت اعضای شورا گفت:  من وظیفه خود را در این خصوص انجام می‌دهم و از سوم مهرماه برای کمیسیون محیط زیست سلامت طرح فرستادم اما بررسی نشده است. من از شهرداری و کمیسیون گلایه‌مندم. زنده ماندن رانت ظلم به مردم است.

زهرا صدراعظم نوری رئیس کمیسیون حمل و نقل ترافیک با بیان اینکه مخالفت کمیسیون به عملیاتی بودن برنامه بوده گفت: شما دارید به ما توهین می‌کنید چرا که ما مخالف پیشنهاد شما هستیم معنایش این نیست که با رانت زباله موافقیم . در خصوص طرح ارسالی پاسخ مکتوب داده‌ایم اینجا جای نطق انتخاباتی نیست من هشت سال شهردار بودم و هشت سال زباله‌های مردم را جمع کردم .

محسن هاشمی پس از این صحبت‌های صدراعظم اظهار کرد: صدا و سیما اینجاست و همه را امشب پخش خواهد کرد.

در ادامه الویری از اعضا خواست براساس عملکرد 9 ماهه و عملکرد سال گذشته شهرداری در خصوص افزایش درآمد پیشنهاد دهند، اما این پیشنهاد نیز رای نیاورد همچنین پیشنهاد دو برابر شدن بهای خدمات مدیریت پسماند (تجاری و اداری) کسب و پیشه نیز رای نیاورد. با این حال بالاخره آخرین پیشنهاد میرلوحی مبنی بر افزایش درآمد شهرداری حاصل از بهای خدمات مدیریت پسماند (ساختمانی و عمرانی) رای آورد و محسن هاشمی خطاب به میرلوحی گفت: به شما تبریک می‌گویم امشب باید شام بدهید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز