خبرگزاری کار ایران

در نشست‌های تخصصی کنفرانس اپدیم بررسی شد؛

نقش کشورها در مبارزه با حوادث طبیعی

asdasd
کد خبر : ۵۸۸۹۲۶

اولین روز از اجلاس دو روزه نمایندگان کشورهای عضو کمیسیون اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل متحد (اسکاپ) سه‌شنبه دهم بهمن 1396 در هتل اسپیناس پالاس تهران برگزار شد. در این روز، بعد از امضای موافقتنامه از سوی دکتر نوبخت و شمشاد اختر معاون دبیر کل سازمان ملل، برای تشکیل مرکز منطقه‌ای مدیریت اطلاعات بلایا برای آسیا و اقیانوسیه (اپدیم) در ایران، نوبت به تشکیل دو نشست تخصصی رسید.

به گزارش ایلنا،‌ این نشست‌های تخصصی با حضور نمایندگان کشورهای عضو اسکاپ و کارشناسان ایرانی، به مدیریت اطلاعات بلایا و نحوه به اشتراک گذاری داده‌ها اختصاص داشت. در این جلسه، پیرامون تشکیل اپدیم به عنوان سازمانی برای همگرایی کشورهای منطقه در سه مرحله پیش از بحران، حین بحران و بعد از آن، هم‌اندیشی شد. همچنین حوزه فعالیت‌ها و شناسایی وظایف آتی کشورهای عضو اپدیم مورد بررسی قرار گرفت.

نشست دوم نیز به صورت کارگاهی برگزار شد و اعضای حاضر در این نشست به ارائه تازه‌ترین تحقیقات تخصصی پیرامون موضوع گرد و غبار پرداختند. در این پنل که با مشارکت فعالانه کارشناسان ایرانی و خارجی همراه بود، متخصصانی چون دکتر سانجای، پروفسور بابل، دکتر یانگ یولی، دکتر کاوه مدنی معاون رییس سازمان محیط زیست، کاوه زاهدی مدیر منطقه‌ای آسیا و اقیانوسیه سازمان ملل متحد و اعضای اسکاپ و نمایندگانی از سازمان‌هایی برنامه و بودجه، هواشناسی، محیط زیست، وزارت امور خارجه و .... حضور داشتند.

از مواردی که در این نشست مطرح شد می‌توان به خطرات گرمایش زمین، راهکارهایی برای توسعه کشاورزی، نقش سرمایه‌گذاری دولت‌ها در کاهش مخاطرات گرد و غبار، لزوم مقابله بهنگام با بحران آب و خشکسالی در منطقه، لزوم افزایش اطلاعات و داده‌ها درباره گرد و غبار و به اشتراک گذاری این تحقیقات همچنین سیاستگذاری بر اساس آنها اشاره کرد.

همچنین با حضور اعضای اسکاپ تاکید شد لازم است سیستم هشداردهنده منطقه‌ای گرد و غبار و طوفان شن تقویت شده و یک شبکه منسجم و به روز از وضعیت آسیا در این زمینه تهیه شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز