خبرگزاری کار ایران

در جلسه امروز شورا مطرح شد؛

شورای شهر جایگاهی ندارد

asdasd
کد خبر : ۵۸۷۳۷۵

رییس شورای شهر تهران گفت: شورای شهر 20 سال است که جایگاهی ندارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حسن رسولی، عضو شورای شهر تهران در پیشنهاد به لایحه گفت: در ماده هشت به شهرداری اجازه داده می‌شود که برای تعمیر معابر خاص با مجوز شورای شهر اقدام کنند. بنابراین شهرداری باید هر سه ماه گزارشی به شورا ارائه کند. البته این موضوع در خودِ لایحه حذف شده و باید به عنوان تبصره ارائه شود.

همچنین در ادامه صدر اعظم نوری یکی دیگر از اعضای شورای پنجم شهر تهران در پیشنهادات خود به طرح ترافیک گفت: قبل از هر چیزی باید اعلام کنم، همانطور که در شورا همه چیز شفاف است لطفا نوبت‌دهی نیز شفاف شود و در مانیتور درج گردد.

او پیشنهادات خود را در دو بند ارائه کرد و گفت: کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر پیشنهاد دارد در جدول شماره 2 طرح، زمان اتمام آن مانند زمان آغاز ذکر شود. همچنین شنبه تا چهارشنبه به عنوان مدت زمان اجرای طرح باید ذکر شود.

او افزود: گواهی معاینه فنی به بند سایر وسایل نقلی باید اضافه گردد. همچنین سازوکار نرخ عوارض موتورسیکلت‌ها اضافه شود.

صدراعظم نوری پیشنهاد داد: شهرداری تهران موظف شود 20 درصد از نرخ پایه عوارض طرح ترافیک را برای اقدامات کنترلی و پیشگیرانه در جهت کاهش آلودگی هوا هزینه کند.

همچنین حق‌شناس عضو دیگر شورای شهر در پیشنهاد به این طرح گفت: شهرداری تهران باید راس شش ماه مطالعات تکمیلی محدوده طرح را از نظر ترافیکی و زیست‌محیطی انجام دهد که در این راستا گزارش‌های کمیسیون حمل و نقل شورا می‌تواند برای شهرداری کارآمد باشد.

در ادامه محمد سالاری عضو کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران در اعتراض به رئیس شورای شهر گفت: متاسفانه شورای شهر به عنوان پارلمان شهری فاقد جایگاه است و نمی‌تواند اثرگذار باشد.

محسن هاشمی در پاسخ به محمد سالاری افزود: این مساله مربوط به این دوره از شورا نیست و می‌توان گفت شورای شهر 20 سال است که جایگاهی ندارد. بنابراین اعضا به جای نطق بهتر است پیشنهادات خود را ارائه کنند. در زمان شما و آقای مسجدجامعی نیز شورا فاقد جایگاهی بود که به آن اشاره دارید.

در ادامه سالاری خطاب به رئیس شورای شهر افزود: شما به عنوان رئیس باید تلاش کنید شورا این جایگاه را به دست بیاورد تا بتوانیم تاثیرگذار باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز