خبرگزاری کار ایران

نصب برچسب اصالت کالا بر روی پنج دسته از تجهیزات و ملزومات پزشکی

asdasd
کد خبر : ۵۸۶۷۸۵

مشاور وزیر و مدیر کل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت از لزوم درج برچسب اصالت کالا بر پنج دسته از تجهیزات و ملزومات پزشکی خبر داد.

به گزارش ایلنا، رضا مسائلی با اعلام این خبر، افزود: به علت نگرانی بیماران، پزشکان و مصرف‌کنندگان و عرضه محصولات با کیفیت، این پنج دسته از تجهیزات و ملزومات پزشکی برچسب اصالت دریافت می کنند.

وی تصریح کرد: برچسب اصالت کالا بر روی تجهیزات و مواد دندانپزشکی، ملزومات آزمایشگاهی، تجهیزات و ملزومات پزشکی خانگی و عرضه شده در داروخانه، ملزومات پزشکی نازایی و ایمپلنت های ارتوپدی درج می شود.

مشاور وزیر و مدیرکل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت در خصوص الزامات نصب برچسب اصالت بر روی این کالاها، گفت: این برچسب‌ها باید مطابق با الزامات و ویژگی‌های تعیین شده در دستورالعمل اجرایی نظام ردیابی و رهگیری و کنترل اصالت باشد. همچنین نصب برچسب باید روی کوچک‌ترین واحد بسته‌بندی انجام شده و نصب برچسب دارای شناسه تجمیعی مطابق دستورالعمل اجرایی باید روی سطوح بعدی بسته بندی در فرآورده‌های دارای سطوح بسته بندی بزرگ‌تر نیز انجام شود.

مسائلی افزود: اجرای این طرح با همکاری و مشارکت ذی‌نفعان و نظارت معاونت درمان، معاونت غذا و دارو و مراکز درمانی سراسر کشور انجام خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز