خبرگزاری کار ایران

وزیر بهداشت:

سیاست‌گذاری تولید تجهیزات پزشکی باید توسط کمیته فنی بررسی شود

asdasd
کد خبر : ۵۸۵۱۹۱

وزیر بهداشت گفت: سیاستگذاری تولید و واردات حوزه تجهیزات پزشکی باید از سوی کمیته فنی تجهیزات پزشکی تعیین و اعلام شود.

به گزارش ایلنا، سیدحسن قاضی‌‌‌زاده هاشمی در نشست با اعضای جدید کمیته فنی تجهیزات پزشکی گفت: باید در تعریف و دستورالعمل تجهیزات پزشکی ساخت ایران بازنگری و در جهت ساخت تجهیزات پزشکی با کیفیت، شفاف‌‌‌سازی شود.

وی افزود: سیاست‌‌‌های حمایت از تولید تجهیزات پزشکی باید توسط کمیته فنی بررسی و اعلام و در آن هماهنگی سایر نهادها از جمله معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز لحاظ شود.

وزیر بهداشت ضمن ضمن تاکید بر اهمیت استفاده از ظرفیت و فرصت به وجود آمده در دوران پسابرجام، اظهار داشت: باید از این فرصت برای استقرار مستقیم دفاتر فروش کمپانی‌‌‌های معتبر خارجی در ایران استفاده کنیم تا دسترسی به این تجهیزات با قیمت مناسب و ارائه خدمات پس از فروش، فراهم شود.

قاضی‌زاده هاشمی همکاری دانشگاه‌‌‌های علوم پزشکی و معاونت‌های وزارت بهداشت با اداره کل تجهیزات پزشکی در ثبت خریدها، بررسی موجودی انبارهای مراکز درمانی، تجمیع خریدها براساس نیازمندی و شاخص‌های مشخص شده و نیز مقابله با تقلب و قاچاق کالا را ضروری دانست و تصریح کرد: کمیته فنی تجهیزات پزشکی برای سیاستگذاری و تعریف رابطه عمر مفید تجهیزات پزشکی و زمان اسقاط‌‌‌سازی آنها و معادل‌‌سازی هزینه فرانشیز دریافتی از بیماران براساس طول عمر دستگاه‌‌‌ها، باید برنامه‌‌‌ریزی‌‌های لازم را انجام دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز