خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر علوم تاکید کرد

ضرورت اهتمام برای بسط و سامان‌پذیر کردن «اتاق‌های فکر استانی»

asdasd
کد خبر : ۵۸۳۱۵۵

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم، بر ضرورت اهتمام ویژه در جهت بسط و سامان‌پذیر‌تر کردن «اتاق‌های فکر استانی» تاکید کرد.

به گزارش ایلنا، غلامرضا غفاری، در آیین معارفه مدیر کل دفتر سیاستگذاری و برنامه‌ریزی فرهنگی و اجتماعی، با اشاره به شرح وظایف و مأموریت‌هایی که برای دفتر سیاستگذاری و برنامه‌ریزی فرهنگی و اجتماعی تعریف شده، اظهار داشت: حوزه فرهنگی و اجتماعی، حوزه‌ای پویاست، به خصوص در فضای دانشگاه‌های کشور که قلمرو گسترده‌ای را در برمی‌گیرد، تنوع بیشتری از فعالیت‌ها را می‌طلبد.

وی «اتاق‌های فکر استانی»، «کرسی‌های نظریه‌پردازی» و «قانون‌مداری» را از مهم‌ترین عرصه‌های پیش روی این دفتر بر اساس تکالیف اسناد بالادستی دانست و بر ضرورت فعال‌تر کردن این حوزه‌ها تأکید کرد.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، درخصوص «اتاق‌های فکر استانی» تصریح کرد: این امر در برنامه ششم توسعه و برنامه تقدیمی وزیر علوم به مجلس شورای اسلامی تأکید شده است؛ بنابراین باید اهتمام ویژه خود را در جهت بسط و سامان‌پذیر‌تر کردن آن‌ها مصروف بداریم.

وی در ادامه درخصوص «کرسی‌های نظریه‌پردازی یا ترویجی» بیان کرد: با توجه به پتانسیل‌های موجود در دانشگاه‌ها باید در این زمینه فعالیت‌های بیشتری انجام شود؛ چرا که این فعالیت‌ها معطوف به آن هستند که مشارکت اجتماعی و فرهنگی دانشجویان را در دانشگاه‌ها گسترش و ارتقا بخشیم.

وی افزود: هر چه مشارکت دانشجویان در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی افزایش یابد، علاوه بر آنکه موجب گرم‌تر شدن فضای دانشگاه‌ها می‌شود، بسیاری از مسائل و مشکلاتی را که دانشگاه‌ها با آن مواجه هستند مرتفع می‌کند.

غفاری «قانون‌مداری» را از دیگر مأموریت‌های دفتر سیاستگذاری و برنامه‌ریزی فرهنگی و اجتماعی دانست و تصریح کرد: قانون‌مداری و آشنایی دانشجویان با حقوق و تعهدات خود در قالب «حقوق شهروندی»، با توجه به تأکیدات و اهتمام ویژه‌ای که از سوی دولت در این خصوص وجود دارد، به صورت جدی دنبال می‌شود.

به گفته معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم، وجه ترویجی قانون‌مداری در فضای دانشگاه‌ها، بویژه میان دانشجویان و تشکلهای دانشجویی، فعالیت‌های آنان را در مدار قانون تنظیم می‌کند.

وی همچنین از خدمات و تلاش‌های ارزنده دکتر وحید شالچی، در زمان تصدی مدیریت دفتر سیاستگذاری و برنامه‌ریزی فرهنگی و اجتماعی قدردانی کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز