خبرگزاری کار ایران

مهار آتش‌سوزی تالاب گندمان

asdasd
کد خبر : ۵۸۲۱۹۳

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان چهارمحال و بختیاری از مهار آتش سوزی مجدد تالاب گندمان در ساعات اولیه خبر داد.

به گزارش ایلنا، شهرام احمدی درباره آتش سوزی دوباره تالاب گندمان گفت: وزش باد شدید باعث برافروختن خاکستر آتش‌سوزی قبلی در این تالاب شد. وی افزود: علی‌رغم کمبود امکانات و باتوجه به وزش باد، عملیات اطفای حریق به سختی امکان‌پذیر بود و با تلاش و همکاری دستگاه‌های مسئول و پشتیبانی نیرو‌های مردمی در ساعات اولیه بامداد آتش سوزی این تالاب مهار شد.

احمدی اظهار داشت: با توجه به آبگیری بخش اعظمی از تالاب، تنها آن بخش از گیاهان که خارج از آب بود دچار حریق شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان چهارمحال و بختیاری با اعلام اینکه نیرو‌های حفاظت محیط زیست استان بصورت شبانه روزی در این تالاب مستقر شده‌اند،اذعان کرد: باتوجه به ادامه وزش باد شدید در این تالاب احتمال شعله‌ور شدن مجدد خاکستر‌ها در این تالاب بالاست، ولی با تمهیدات و نظارتی که در این تالاب اندیشیده شده، درصورت بروز آتش سوزی، اقدامات اطفاء به سرعت عملیاتی می‌شود.

تالاب گندمان در نزدیکی شهر گندمان از توابع شهرستان بروجن استان چهارمحال و بختیاری قراردارد. گندمان در لیست ۱۰ تالاب برتر پرنده نگری در ایران قرار دارد و در دفتر بین‌المللی تحقیقات پرندگان آبزی لندن نیز ثبت شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز