خبرگزاری کار ایران

علیخانی:

ساماندهی پارک حاشیه‌ای بخشی از بازنگری طرح ترافیک است

asdasd
کد خبر : ۵۷۹۴۳۵

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران گفت: پارک دوبله در حاشیه خیابان ها مشکلات ترافیکی زیادی را‌ ایجاد کرده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا ، محمد علیخانی؛ رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران ری تجریش در رابطه با تصویب طرح دو فوریت الزام شهرداری تهران به ارائه برنامه ساماندهی فضای پارک حاشیه‌ای معابر اصلی و فرعی گفت: استفاده رایگان از پارک حاشیه‌ای حضور بخش خصوصی در ساخت پارکینگ‌های عمومی را محدود کرده است.

وی گفت: با وجود فضای پارک رایگان توجیه استفاده از پارکینگ‌های عمومی غیرمنطقی است.

علیخانی تاکید کرد:در تهران ۹۰۰ فضای پارک حاشیه‌ای وجود دارد که اگر فضای پارک حاشیه‌ای منطقه ۲۲ را نیز حساب کنیم به یک میلیون فضای پارک حاشیه‌ای در معابر اصلی و فرعی می رسیم.

علیخانی با اشاره به اینکه ۱۵ هزار پارکومتر نیز از گذشته در شهر تهران فعال بوده است بیان داشت: در حال حاضر این تعداد از مدار خارج شده است.

وی افزود: پارکبان ها از پارک‌های حاشیه‌ای استفاده می کردند در‌این طرح عملا خیابان را به مردم می فروختند و پارکبان‌ها بدون حساب و کتاب از مردم پول می‌گرفتند در حالی که تعرفه ساعتی ۳۰۰ تومان تا ۵ هزار تومان بود و پولی نیز به شهرداری تهران نمی رسید.

علیخانی با بیان‌اینکه در حال حاضر شهرداری در حال بازنگری طرح ترافیک است، گفت: ساماندهی پارک حاشیه‌ای بخشی از بازنگری طرح ترافیک است که در کنترل ورود خودروها اثرگذار است و با اجرایی شدن‌این طرح 2 هزار و ۶۰۰ نفر از پرسنل شهرداری که کارایی ندارند به کار گرفته می شوند.

رئیس کمیسیون عمران شورای شهر تهران تاکید کرد: عدم ساماندهی پارک حاشیه‌ای روزانه ۱۱ میلیارد تومان خسارت به پایتخت وارد کرده است.

وی تاکید کرد که شهرداری طی ۳۰ روز کاری‌ آینده لایحه‌ای در‌این رابطه به شورا ارائه کند و اعضای شورا نیز با ۱۵ رای‌این دو فوریت را به تصویب رسانند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز