خبرگزاری کار ایران

عضو شورای شهر تهران تاکید کرد:

ضرورت رسیدگی هرچه سریعتر به وضعیت عمارت مستوفی الممالک

asdasd
کد خبر : ۵۷۹۳۵۷

عضو شورای شهر تهران، ری تجریش گفت: عمارت مستوفی الممالک در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسید، ولی درهای این خانه تاریخی کماکان به روی مردم بسته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت نظری، عضو شورای شهر تهران ری تجریش در تذکری در سی و ششمین جلسه علنی شورای شهر در تذکری بیان داشت: عمارت مستوفی الممالک متعلق به اواخر سلطنت ناصرالدین شاه قاجار با سبک و سیاق خاص معماری آن دوره ساخته شده است این خانه متعلق به میرزا حسن خان مستوفی الممالک یکی از رجال دوران قاجار و پهلوی است.

وی افزود: خانه مستوفی در سال 1311 قمری ساخته شده است و هر چند این خانه در سال 1356 در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسید ولی درهای آن که تملک اداره پست است کماکان به روی مردم بسته است و آسیب‌های جدی که به این عمارت وارد شده آن را تهدید می‌کند.

رئیس ستاد توان‌افزایی سمن‌های شهر تهران در ادامه گفت: این خانه از 10 سال پیش به مرمت احتیاج دارد آن زمان شرکت پست مرمت بنا را قبول کرد و طرح مرمت آن را برای تایید به اداره کل میراث فرهنگی استان تهران فرستاد و ظاهرا حدود 4 سال پیش اقداماتی اندک در زمینه مرمت این بنا صورت پذیرفت اما همچنان عمارت مستوفی الممالک روند تخریب را طی می‌کند و به نظر رها شده می‌رسد.

نظری در پایان تاکید کرد: از شرکت پست انتظار می‌رود هر چه سریعتر با هماهنگی سازمان میراث فرهنگی به وضعیت این عمارت رسیدگی کنند تا شاهد باز شدن درهای این عمارت به روی مردم باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز