خبرگزاری کار ایران

آرام خبر داد:

۴ و نیم درصد بافت‌های مسکونی شهر تهران فرسوده و آسیب پذیر است

asdasd
کد خبر : ۵۷۷۱۵۷

معاون فنی عمرانی فرمانداری تهران با اشاره به مناطق ۱۰، ۱۲، ۱۱، و ۱۷ گفت: ۴ و نیم درصد بافت‌های مسکونی شهر تهران فرسوده و آسیب پذیر است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، غلامحسین آرام معاون فنی عمرانی فرمانداری تهران در نشست آمادگی در برابر سوانح در تهران گفت: مدیریت بحران شهر تهران با شهرداری تهران و مسوولیت شهرستان تهران با فرمانداری تهران است محدوده خدماتی شهر تهران ۷۳۰ کیلومتر (۷۳ هزار هکتار) وسعت دارد که ۳ هزار و ۲۶۸ هکتار آن جزو بافت‌های فرسوده محسوب می‌شود.

او با بیان اینکه ۴ و نیم درصد بافت‌های مسکونی شهر تهران فرسوده و آسیب پذیر است افزود : مناطق ۱۰، ۱۲، ۱۱، و ۱۷ به ترتیب ۴۲۷ هکتار، ۵۹۲ هکتار، ۳۵۵ هکتار و ۲۳۵ هکتار بافت فرسوده دارد و منطقه ۲۲ که منطقه ای نسبتا جدید ساز است یک صدم درصد بافت فرسوده دارد.

آرام خاطرنشان کرد: آمارهای دریافتی از بررسی های صورت گرفته توسط مراکز ذی ربط نشان می دهد که جای نگرانی نیست هر چند که باید آمادگی لازم را داشته باشیم. بر اساس اعلام شورای هماهنگی بحران شهر تهران هم اکنون تهران در شرایط زرد قرار دارد.

وی افزود: دستگاه های خدمت رسان همچون آبفا، برق، گاز و مخابرات چهار مرحله پیش گیری، آمادگی برای مقابله و بازتوانایی را در برنامه های کاری خود دارند.

 در ادامه این نشست که به بررسی آمادگی و اقدام های صورت گرفته توسط دستگاه های اجرایی اختصاص داشت، نمایندگان دستگاه‌های مربوطه گزارش هایی را از چگونگی آمادگی، برنامه ها و اقدام های صورت داده شده را ارایه کردند.

پیش بینی ۳۰ مخزن اضطراری آب ، قطع خودکار مخازن ، آبرسانی اضطراری برای سه روز اول به ازای هر نفر ۱۰ لیتر ، آب رسانی با تانکر و بسته بندی، بهره گیری از تجهیزات و ماشین آلات پیمانکاران طرف قرارداد و اقدام برای ایمان سازی ساختمان ها، سازه ها و خط لوله ها، از جمله اقدام های بخش آبفا است.

در بخش گاز نیز عنوان شد: ۸۰ ایستگاه مقاوم سازی شده، مطالعات خوبی با همکاری یک شرکت ژاپنی برای مقابله با بحران صورت گرفته ، پیش بینی های لازم برای تخلیه گازهای باقی مانده (۳ میلیون متر مکعب ) در لوله ها اتخاذ گردیده ، اقدام های لازم در خصوص محافظت از ۱۰ هزار و ۳۰۰ کیلومتر گاز خانگی، ۷۵۰ هزار علمک که گاز مورد نیاز یک میلیون و ۳۰۰ هزار مشترک ( حدود ۲ میلیون خانوار) را تعمین می کند، بعمل آمده ، پیش بینی کانکس های بحران با تمام تجهیزات امداد رسانی، صورت گرفته است.

در این نشست رییس پژوهشگاه بین المللی زلزله، مدیران و نمایندگان شرکت برق منطقه ای تهران بزرگ، سازمان نظام مهندسی استان تهران و شرکت پخش فرآورده های نفتی منطقه تهران نیز گزارش هایی حاکی از آمادگی دستگاه های زیر مجموعه خود، ارایه کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز