خبرگزاری کار ایران

یادداشتی از سیده فاطمه ذوالقدر؛

زنان چشم امیدشان به مجلس و مجلسیان است

asdasd
کد خبر : ۵۷۵۸۶۳

با توجه به نیاز جامعه زنان و از آنجا که زنان جامعه صدا و تریبون رسمی برای احقاق دارا نمی‌باشند، چشم امیدشان به سوی نمایندگان و خانه ملت است تا تصویب و اجرایی شدن این لایحه را پیگیری و محقق نمایند.

جمهوری اسلامی ایران بر مبنای مهرورزی و گسترش عدل و برابری قانون اساسی را تدوین نمود که در آن حمایت از جان، مال، ناموس، مسکن، حقوق، شغل و... را در اولویت امر قرار داده است و در راستای تحقق اصول مطروحه در قانون اساسی قوه مقننه در تعامل با قوه مجریه قوانین و لوایح مربوطه را حسب نیاز تدوین و زمینه اجرایی شدن ان را فراهم نماید.

 لایحه تأمین امنیت و مقابله با خشونت علیه زنان که به عنوان نماینده ملت و نایب رییس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی ماه‌هاست از دولت محترم تدبیر و امید مطالبه کرده‌ایم؛ در جهت تحقق اصل‌ بیست و یکم همین قانون اساسی است‌ تا حقوق‌ زن‌ در تمام‌ جهات‌ با رعایت‌ موازین‌ اسلامی‌ تضمین‌ شود و زمینه‌‌های‌ مساعد برای‌ رشد شخصیت‌ زن‌ و احیای حقوق‌ مادی‌ و معنوی‌ او ایجاد گردد و برای حفظ کیان و بقای خانواده دادگاه صالح ایجاد شود.

لایحه منع خشونت علیه زنان برای دفاع از جان رعناهایست که به دست پدر خویش مورد هجوم قرار گرفته و چرخه زندگی عادی این دختر کوچک بازیچه اسیدپاشی پدری شد که باید حریم امن را برای کودکش ایجاد می‌کرد.

 از این رو، با توجه به نیاز جامعه زنان و از آنجا که زنان جامعه صدا و تریبون رسمی برای احقاق دارا نمی‌باشند، چشم امیدشان به سوی نمایندگان و خانه ملت است تا تصویب و اجرایی شدن این لایحه را پیگیری و محقق نمایند.

از آنجا که دفاع از حریم و کرامت زنان و دختران از همواره مورد تایید و تاکید پیامبر اسلام (ص) بوده لذا از هیچ تلاش و رایزنی فروگذاری نخواهم کرد و حسب تذکر شفاهی که در صحن علنی مجلس برای تسریع در ارائه لایحه تأمین امنیت و مقابله با خشونت علیه زنان به دولت محترم دادم پیگیری تا حصول نتیجه را ادامه خواهم داد. چراکه تصویب این لایحه مهر تاییدی بر تحقق حقوق شهروندی دولت تدبیر و امید خواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز