خبرگزاری کار ایران

نماینده ویژه وزیر بهداشت:

موردی از مرگ بر اثر سرمازدگی یا خودکشی در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه ثبت نشده‌است

asdasd
کد خبر : ۵۷۵۶۲۷

نماینده ویژه وزیر بهداشت در مناطق زلزله‌زده غرب کشور تاکید کرد که هیچ موردی از مرگ بر اثر سرما زدگی یا خودکشی در مناطق زلزله‌زده غرب کشور مشاهده و ثبت نشده است.

به گزارش ایلنا، طیب قدیمی گفت: به طور پیوسته از مناطق زلزله زده غرب کشور بازدید می کنیم و همکاران بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه نیز در این مناطق حضور دارند و خدمات را ارائه می دهند و تاکنون هیچ گزارشی مبنی بر فوت بر اثر سرمازدگی ثبت نشده است.

وی، ضمن تفکیک دو موضوع "خودکشی و "اقدام به خودکشی"، اظهار داشت: در شرایطی که فرد با مشکلات خاص روحی، روانی و اجتماعی روبرو باشد، احتمال اقدام به خودکشی در شرایط عادی و بحرانی وجود دارد و از نخستین روزهای وقوع زلزله ۴۰ تیم سلامت روان از دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با حمایت وزارت بهداشت در مناطق زلزله زده حضور یافتند و تا کنون ۳۲ هزار نفر غربالگری شدند.

وی یادآور شد: از ۳۲ هزار نفری که از نظر سلامت روانی غربالگری شدند، ۱۵ درصد نیاز به مداخلات و حمایت های روانی و اجتماعی داشتند و چندین نفر نیز در بیمارستان‌های کرمانشاه بستری شدند، اما در شهرستان سرپل ذهاب نیز روانپزشک مستقر است و خدمات خود را ارائه می دهد.

نماینده ویژه وزیر بهداشت در مناطق زلزله زده غرب کشور تاکید کرد: تا کنون هیچ مورد فوت ناشی از "خودکشی" در این مناطق مشاهده و ثبت نشده است.

قدیمی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه مراقبت از مادران باردار در مناطق زلزله زده به خوبی انجام شده است، افزود: تمام مادران باردار این مناطق تحت پوشش خدمات بهداشتی و درمانی قرار دارند و در بیمارستان بانگر سرپل ذهاب تا کنون ۵۰ زایمان انجام شده که ۳۶ مورد از آنها زایمان طبیعی بوده است.

وی اضافه کرد: قبل و حین زایمان خدمات بهداشتی و درمانی خوبی به مادران باردار ارائه می‌شود، اما همه باید در اسکان مادران باردار و زایمان کرده در محلی امن و گرم کمک کنند و این موضوع را ستاد اسکان زلزله زدگان دنبال می‌کند و در مکاتبات و مذاکراتی که با این ستاد داشتیم، خواستار در اولویت قرار داشتن اسکان مادران باردار و زایمان کرده و بیماران سخت و خاص در کانکس شده ایم.

 نماینده ویژه وزیر بهداشت در مناطق زلزله زده یادآور شد: با کمک معاونت اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه و حمایت خیرین، برای اسکان برخی از بیماران، کانکس تهیه شد و در حال حاضر هیچ نوزادی به دلیل اسکان در چادر در معرض خطر نیست و نیاز به بستری ندارد.

قدیمی در پایان اظهار داشت: شرایط لازم برای انجام زایمان در بلوک زایمانی در سرپل ذهاب از جمله شرایط ایمنی مادران باردار و نوزادان، وضعیت گرمایشی و حضور متخصصین و ماماها فراهم شده اما برای اسکان مادران باردار و بیماران خاص نیازمند حمایت ارگان‌های حمایتی هستیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز