خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان غذا و دارو:

در انبار بیمارستان‌ها تعداد قابل توجهی تجهیزات پزشکی تاریخ گذشته وجود دارد/بودجه سال 97 هیچ تغییری نسبت به سال قبل ندارد

asdasd
کد خبر : ۵۷۵۴۴۹

رئیس سازما غذا و دارو گفت: در بودجه ۹۷ نیز شرایط همانند سال ۹۶ است و قرار نیست اتفاق جدیدی بیفتد. قابل قبول نیست در دانشگاهی خرید توسط کارپرداز اتفاق بیفتد و در انبار بیمارستان‌ها تعداد قابل توجهی تجهیزات و ملزومات پزشکی تاریخ گذشته وجود داشته باشد.

به گزارش ایلنا، غلامرضا اصغری در بیست و هفتمین اجلاس مدیران تجهیزات پزشکی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور گفت: این نوع جلسات برای تبادل نظرها بسیار مناسب است. در شرایط فعلی بیش از گذشته به ساماندهی در همه حوزه‌ها به ویژه تجهیزات پزشکی نیازمند هستیم. همچنین نظارت‌ها باید با محوریت مدیریت هزینه‌ها باشد.

وی افزود: یکی از مواردی که هر صبح شنبه در خدمت وزیر بهداشت جلسه داریم، مباحث مرتبط با طرح تحول سلامت و مدیریت هزینه‌ها است. برنامه‌هایی در این زمینه تدوین شده است. شیوه‌هایی که می‌تواند به مدیریت هزینه‌ها در سطح دانشگاه‌ها کمک کند نیز در این برنامه‌ها مطرح شده است.

معاون وزیر بهداشت ادامه داد: در بحث قیمت گذاری نیز مباحثی مطرح شده است. در حال حاضر از لحاظ پرداخت‌ها عقب هستیم. شرکت‌های تجهیزات پزشکی مدعی هستند قبل از طرح تحول سلامت تا ۵۰ درصد سود داشتند. به هر حال هم شرایط خوب و هم شرایط بد مالی وجود دارد. در نتیجه نیاز داریم با اجرای برنامه‌ها در دانشگاه‌های علوم پزشکی از شرایط سخت فعلی عبور کنیم.

اصغری با اشاره به بودجه سال ۹۷ اظهار داشت: در بودجه ۹۷ نیز شرایط همانند سال ۹۶ است و قرار نیست اتفاق جدیدی بیفتد.

وی با بیان اینکه قابل قبول نیست در دانشگاهی خرید توسط کارپرداز اتفاق بیفتد، تصریح کرد: در انبار بیمارستان‌ها تعداد قابل توجهی تجهیزات و ملزومات پزشکی تاریخ گذشته وجود داشته باشد. این موضوع نیاز به نظارت متمرکز معاونت‌های غذا و داروی دانشگاه‌های علوم پزشکی دارد.

رییس سازمان غذا و دارو افزود: نباید خواب سرمایه در حوزه تجهیزات و ملزومات پزشکی داشت. در زمینه مصرف هم برنامه‌هایی وجود دارد و کادر درمانی و کسانی که از تجهیزات استفاده می‌کنند باید دقت لازم را در زمینه مصرف داشته باشند.

اصغری تاکید کرد: کارهایی نیز در ستاد در زمینه نظارت‌ها بر واردات و توجه به تولید داخلی انجام شده است، اما در صف باید به مدیریت خرید و توزیع و نظارت بر انبارداری و مصرف را انجام داد.
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز