خبرگزاری کار ایران

حجت‌الاسلام والمسلمین شهیدی خبر داد:

پرداخت معوقات خانواده‌های شهدا و ایثارگران تا پایان سال

asdasd
کد خبر : ۵۷۵۲۵۷

رئیس بنیادشهید و امور ایثارگران گفت: معوقات اغلب خانواده‌های شهدا و ایثارگران پرداخت شده اما میزان مطالبات باقی‌مانده نیز تا پایان سال‌ پرداخت می‌شود.

به گزارش ایلنا، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی شهیدی امروز در دیدار با جمعی از اعضای هیئت‌علمی شاهد و ایثارگر دانشگاه‌های تهران که در دفتر دانش‌پژوهان و تشکل‌های شاهد و ایثارگر برگزار شد، با بیان اینکه از ابتدای حضور در بنیاد تلاش داشتیم جلسات مستمری با تشکل‌ها و نخبگان شاهد و ایثارگر داشته باشیم، افزود: همواره تأکید کرده‌ام تشکل‌ها و نخبگان شاهد و ایثارگر اتاق فکر بنیاد هستند و می‌توانند بسیاری از مسائل و مشکلات جامعه ایثارگری را منعکس کنند.

نماینده ولی‌فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: پس از برگزاری جلسات متعددی که با این عزیزان داشتیم به این نتیجه رسیدم که ۲ مجموعه تشکل‌ها و نخبگان با هم ادغام شوند و این کار زمینه تبدیل این مجموعه‌ها به اتاق فکر بنیاد شهید و امور ایثارگران را بیش‌ازپیش مهیا کرد و امروز ایثارگران حضور بیشتری در تصمیم‌گیری‌های سازمان دارند.

معاون رییس‌جمهور با بیان اینکه فضای امروز کشور مدیون فداکاری ایثارگران و شهداست، افزود: این فضا زمینه پیشرفت‌های چشمگیر کشور به ویژه در حوزه علمی و فناوری را ایجاد کرده و بر همین اساس خود ایثارگران به‌ویژه اعضای هیئت علمی باید سمبل موفقیت و پیشرفت باشند و از ظرفیت‌های قانونی ایجاد شده در دستگاه‌های اجرایی برای ایثارگران نیز استفاده کنند و بنیاد هم وظیفه پیگیری این موضوع را برعهده دارد.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به اهمیت و جایگاه فرهنگ ایثار و شهادت گفت: امروز دشمن در نبرد نظامی و علمی با کشور ما شکست خورده و تنها راه ضربه‌زدن به کشورمان را نفوذ فرهنگی می‌داند و فرهنگ ایثار و شهادت می‌تواند سد محکمی برای جلوگیری از این نفوذ باشد.

شهیدی افزود: یکی از مهم‌ترین محورهای فرهنگی در کشورمان ترویج ایثار اجتماعی است و این موضوع نیاز اساسی امروز کشورمان است؛ در این مسیر ایثارگران و به‌خصوص نخبگان این جامعه با سابقه طولانی خود در آشنایی با فرهنگ ایثار می‌توانند نقش بسیار مهمی در تبیین و ترویج مفهوم ایثار برای جامعه داشته باشند.

وی در پایان با اشاره به بخشی از فعالیت‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران در مدت اخیر گفت: در یک‌سال گذشته بیش از ۴۲۰ هزار دیدار با ایثارگران در قالب طرح سپاس انجام شده است. در موضوع معوقات نیز در حال حاضر عمده معوقات پرداخت شده و بخش باقی‌مانده سال ۱۳۹۵ است که این بخش نیز برای اکثر استان‌ها پرداخت شده و استان‌های باقی‌مانده نیز تا پایان سال به‌صورت کامل این معوقات را دریافت می‌کنند تا دیگر هیچ‌گونه معوقه‌ای مربوط به این عزیزان باقی نماند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز