خبرگزاری کار ایران

دبیر پانزدهمین جشنواره کتاب رشد خبر داد:

تجلیل از ۴۱ اثر برگزیده و تقدیری در پانزدهمین جشنواره کتاب رشد

asdasd
کد خبر : ۵۷۵۱۲۷

دبیرپانزدهمین جشنواره کتاب رشد گفت: هفته آینده تجلیل در پانزدهمین جشنواره کتاب رشد در مدرسه دارالفنون از ۱۰ اثر برگزیده و ۳۱ اثر تقدیری تجلیل خواهد شد.

به گزارش ایلنا، پیش از ظهر امروز محمد ناصری در نشست خبری  که در سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی برگزارشد، اظهار کرد: هنوز نیازسنجی واقعی از دانش آموزان صورت نگرفته است.

وی ارائه کتاب های کمک درسی با این حجم برای دوره ابتدایی ودوره اول متوسطه را مخرب دانست و گفت:  ارائه این کتابها دانش آموزان  را از سایر فعالیت های تربیتی و پرورشی باز می دارد، بنابراین کنترل و مهار توزیع کتاب‌های درسی در دوره‌های مذکور ضروری است.

ناصری ادامه داد: اگر کتاب‌های کمک درسی مبتنی بر اهداف نظام تعلیم وتربیت تدوین نشود نه تنها کمک درسی نیست بلکه اخلال گر کتاب‌های درسی نیز هست، بنابراین کتاب وکتابخوانی مهم است اما اگر محتوای کتاب ها به گونه‌ای باشد که دانش آموزان را از مطالعه وکتابخوانی سرخورده کند پس وجود این کتاب ها برای دانش آموز مضر است.

وی نهادینه کردن فرهنگ مطالعه را منوط به عزم خانواده ها دانست وخاطرنشان کرد: مدارس ملزم هستند برای انتخاب کتاب‌های کمک درسی به فهرستگان مراجعه کنند و این فهرستگان در سایت سازمان پژوهش وبرنامه ریزی آموزشی ارائه شده است.

مدیرکل دفتر انتشارات وتکنولوزی وزارت آموزش و پرورش از برگزاری پانزدهمین جشنواره کتاب رشد در دوشنبه آینده در دارالفنون تهران خبرداد و عنوان کرد: در این جشنواره۲۸۰۰ کتاب از۴۰۰ ناشر شرکت داشتند که البته آمار کتاب‌های رسیده به جشنواره بیش از ۴۶۵۰ عنوان کتاب و متعلق به۵۰۰ ناشر است.

وی کتابی را که از۲۰۰ امتیاز تعیین شده۱۲۰ امتیاز کسب کند را کتاب مناسب دانست و افزود: این جشنواره دو مرحله ای است در مرحله  اول کتاب‌های رسیده توسط۲۰۰ نفر در یک بازه زمانی یک ساله مورد ارزیابی قرار گرفته اند ودر مرحله بعد کتاب هایی که امتیازات لازمه را کسب کردند طی سه ماه اخیر توسط۳۰ گروه داوری ۳ نفره مورد داوری  قرار گرفتند.

ناصری بیشترین کتاب ها در گروه های داوری را به ترتیب، داستان دوره ابتدایی، مدیریت خانواده، بهداشت و کودک یاری، شعر و قصه پیش دبستانی، داستان متوسطه، زبان وادبیات فارسی، کتاب های آموزشی پیش دبستانی و علوم تربیتی برشمرد و خاطرنشان کرد: در حاشیه این جشنواره،  نمایشگاهی از آثار نامزدها برپا می شود واز چندین راهنمای تولید کتاب‌های آموزشی  رونمایی خواهد شد.

وی ادامه داد: در گروه های سی‌گانه ۱۲۷ عنوان کتاب نامزد شده اند و از این تعداد ۱۰ عنوان برگزیده جایزه نخست و۳۱ عنوان تقدیری جایزه دوم را دریافت می کنند و در مجموع ۴۱  اثر معرفی می شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز