خبرگزاری کار ایران

پیام وزیر کشور به مناسبت روز ملی ایمنی در برابر زلزله

asdasd
کد خبر : ۵۷۴۴۸۰

وزیر کشور و قائم مقام رئیس شورای عالی مدیریت بحران کشور طی پیامی به مناسبت ۵ دی، ضرورت توجه مردم و مسوولان به روزملی ایمنی در برابر زلزله و بلایای طبیعی را تبیین کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان مدیریت بحران کشور، متن کامل این پیام بدین شرح است:

نامگذاری پنجم دیماه سالروز زلزله دلخراش بم به عنوان " روزملی ایمنی در برابر زلزله و بلایای طبیعی" به جهات گوناگونی حائز اهمیت بوده و ضروری است با یادآوری آن، بیش از پیش راهکارهایی را که منجر به کاهش اثرات بلایای محیطی بر افراد و جماعات انسانی می‌گردد، مورد توجه جدی مردم و سیاستگذاران قرار گیرد.

امسال در شرایطی این روز را گرامی می داریم که هنوز غم از دست دادن هموطنانمان درزلزله آبان ۹۶ کرمانشاه بر پیکره جامعه سنگینی می کند و بار دیگر این مهم را یادآور می سازد؛ همه کسانی را که به نوعی در شکل‌گیری جامعه ایمن در برابر حوادث و بلایای محیطی مسئولیتی به عهده دارند، در نحوه نگرش و عملکرد خود بازنگری جدی نمایند.

در شرایط کنونی، که کشور در حال گذار از مراحل رشد و پیشرفت است، وقوع حوادث و بلایای محیطی به دلیل تخریب و آسیب رسانی گسترده به زیرساخت ها و از دست رفتن سرمایه های مادی و غیرمادی، به عنوان یک تهدید جدی در فرآیند توسعه ملی است. در این راستا نگاه متوازن و مسئولانه به اصول مدیریت ریسک حوادث و تقدم اقدامات پیشگیرانه و کاهش اثرات نامطلوب حوادث می بایست در اولویت فعالیت های دست اندرکاران و مسئولان قرار گرفته و رابطه میان حوادث وفرایندهای توسعه اقتصادی و اجتماعی باید مورد توجه جدی سیاست گذاران و مسئولان اجرایی کشور واقع شود.

از آنجایی که تخریب بسیاری از بناها و زیرساخت های عمرانی معطوف به ضعف سیستم های نظارتی و استفاده از مصالح غیر استاندارد می باشد، ضروری است تمامی نهادها و دستگاههای ذیربط نسبت به بازنگری آیین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌ها و ... با هدف تحقق نظارت بهینه و افزایش کارآمدی و اثربخشی سیستم های کنترل و نظارت اقدام نمایند.

به هر حال و با وجود تمامی تلاش ها و اقدامات انسانی، در بسیاری از موارد وقوع حوادث و بلایای طبیعی اجتناب ناپذیر است، لذا به همه مسئولان مربوطه تأکید می گردد؛ با تدبیر و برنامه‌ریزی مناسب و با در اولویت قرار دادن آموزش‌های توانمندساز و اقدامات پیشگیرانه و اگاهی بخشی عمومی در راستای رفتار و عملکرد بهینه مردم در شرایط وقوع بحران، بستر مدیریت بهینه بحران های طبیعی و امکان زندگی ایمن‌تر برای عموم مردم فراهم نمایند.

 با گرامیداشت این روز و تقدیر از همه افرادی که در این امر خطیر تلاش می کنند سعادت، سلامتی واعتلای نام میهن اسلامی و ملت بزرگوار ایران را از درگاه خداوند متعال مسالت دارم. 

عبدالرضا رحمانی فضلی
وزیر کشور و قائم مقام رییس شورای عالی مدیریت بحران کشور

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز