خبرگزاری کار ایران

رئیس مرکز مدیریت‌های بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت:

سالک درمان قطعی ندارد

asdasd
کد خبر : ۵۷۴۲۵۱

رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تغییرات آب و هوا و عوامل محیطی یکی از مهمترین عوامل گسترش سالک است.

به گزارش ایلنا، محمد مهدی گویا رییس مرکز مدیریت بیماریهای واگیر وزارت بهداشت در همایش استانی پیشگیری و درمان بیماری سالک که به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی فسا برگزار شد، در زمینه پیشگیری از بیماری سالک گفت: اگر بخواهیم اقدام موثر و دراز مدتی برای پیشگیری و کنترل سالک در استان فارس انجام دهیم باید به صورت یکپارچه و هماهنگ اقدام کنیم و همه دانشگاه‌های علوم پزشکی فارس به صورت هماهنگ کار کنند.
 
وی افزود: سالک یک بیماری عفونیست که کنترل آن بسیار پیچیده است که از غرب آسیا، آفریقا تا شرق اروپا گسترش دارد و تاکنون هیچ کشوری در جهان مدعی کنترل سالک نشده است. در حال حاضر نیز به صورت قطعی برای سالک درمانی وجود ندارد.
 
رئیس مرکز مدیریت مبارزه با بیماری های واگیر وزارت بهداشت گفت: کاهش بیماران مبتلا به سالک به صورت مقطعی، کافی نیست و ما باید به این یقین برسیم که این روند کاهش به صورت پیوسته ادامه پیدا می کند.
 
 گویا تغییرات آب و هوا و عوامل محیطی را یکی از مهمترین عوامل گسترش سالک دانست و گفت: اقداماتی مانند تغییرات الگوی کشت و ایجاد ساختارهایی مانند سد بدون مطالعه می توانند باعث شیوع سالک در مناطق پاک شود.
 
وی همکاری درون بخشی بین دانشگاه‌های علوم پزشکی استان فارس و برون بخشی با سازمان‌های دیگر را برای کنترل سالک ضروری خواند و بر آموزش به عامه مردم به خصوص دانش آموزان برای پیشگیری از سالک تاکید کرد.
 
 این نشست با هدف استفاده از تجربیات موفق و نقاط قوت دانشگاه علوم پزشکی فسا در مبارزه با بیماری سالک و استفاده از آن به عنوان الگویی مناسب برای سایر دانشگاه‌های علوم پزشکی استان فارس و کشور با حضور رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت و کارشناسان وزارت بهداشت، معاونین بهداشتی و مدیران گروه بیماری‌های واگیر و کارشناسان بیماری سالک دانشگاه های علوم پزشکی شیراز، جهرم، فسا، لارستان و گراش به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی فسا برگزار شد.
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز