خبرگزاری کار ایران

وزیر علوم مطرح کرد:

آخرین وضعیت دانشجویان بورسیه و جایابی آن‌ها/رشد ۱۳ درصدی بودجه دانشگاه‌ها

asdasd
کد خبر : ۵۷۲۲۰۱

وزیر علوم درباره آخرین وضعیت دانشجویان بورسیه توضیح داد.

به گزارش ایلنا، منصور غلامی صبح امروز در حاشیه افتتاح طرح های عمرانی دانشگاه علامه طباطبایی، درباره آخرین وضعیت دانشجویان بورسیه گفت: مشکلات این افراد در بررسی پرونده ها کاملاً حل شده است و وضعیت افراد معلوم است. تعدادی از این ها بعد از فارغ التحصیلی جذب دانشگاه‌ها شده‌اند، برخی نیز به دلیل گذشت زمان و محدودیت هایی که در استخدام هیات علمی در دانشگاه ها ایجاد شده است، بررسی طول می کشد ولی وزارت علوم در حال انجام این بررسی‌ها است.

وی افزود: این دانشجویان به وزارت علوم مراجعه کرده‌ و با همکاران ما نیز صحبت کرده‌اند. در حال تلاش هستیم جذب و ورود فارغ التحصیلان بورسیه به دانشگاه ها به تدریج انجام گیرد.

وزیر علوم درباره بودجه آموزش عالی در لایحه بودجه ۹۷ نیز گفت: لایحه بودجه تقدیم مجلس شده و در حال بررسی و نهایی شدن است. آنچه در توان دولت بوده برای دانشگاه‌ها، پیش بینی کرده است هرچند نیاز دانشگاه ها بیشتر از این است.

غلامی با اشاره به رشد ۱۳ درصدی بودجه دانشگاهها در مقایسه با سال گذشته گفت: بودجه ای نیز برای تجهیز آزمایشگاه‌های دانشگاه‌ها اختصاص داده شده است که ما تلاش می کنیم این بودجه افزایش یابد و به شکلی به عنوان کمک خارج از بودجه دانشگاه ها لحاظ شود.

وزیر علوم درباره حذف جدول ۱۴ از لایحه بودجه ۹۷ و وضعیت بودجه های پژوهشی توضیح داد  و گفت: ما سال گذشته نیز نتوانستیم از این جدول ۱۴ استفاده کنیم. بحث پژوهشی کشور و دانشگاه ها همیشه مورد بحث بوده است. ما اعتقاد داریم آنچه که در قانون پیش بینی شده محقق شود و ما تقاضا داریم نگاه مسئولان به بودجه پژوهشی و یک درصد GDP برای پژوهش را محقق کنند.

وی با اشاره به اینکه امیدواریم با نگاه مثبت دولت و مجلس بتوانیم این مقدار بودجه پژوهشی را به صورت جهشی به یک درصد برسانیم، گفت: البته فکر نمی کنم امسال محقق شود ولی امیدوارم در سالهای آتی این امر تحقق یابد. برنامه ریزی ها باید طوری باشد که به این سمت حرکت کنیم و البته از طرفی این را نیز می دانیم منابع مالی تعیین می کند چقدر درصد تخصیص‌ها تأمین می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز