خبرگزاری کار ایران

وزیر بهداشت پس از بازدید از بیمارستان بزرگ طب سنتی پکن:

در چین همه پذیرفته‌اند که طب سنتی و مدرن، مکمل همدیگر هستند

asdasd
کد خبر : ۵۷۱۹۶۸

وزیر بهداشت تاکید کرد: تجربه و دانش‌ بشری، همیشه قابل آموختن است و هیچ فردی از آموختن، ضرر نکرده و سفر به کره جنوبی و چین نیز برای ما آموزنده بود.

به گزارش ایلنا، سید حسن قاضی‌زاده هاشمی پس از بازدید از بیمارستان طب سنتی «گوان آن من» پکن گفت: بازدید از این بیمارستان، فرصت مناسبی است که دوستان و همکاران ما در حوزه طب سنتی و ایرانی، بتوانند از آن الگوبرداری کنند چراکه در چین، همه پذیرفته‌اند که طب سنتی و مدرن، مکمل همدیگر هستند. طب سنتی، طب جایگزین نیست بلکه مکمل طب مدرن است و طبیعی است که برای بیماران صعب‌العلاج و بیمارانی که نیاز به جراحی دارند، باید از طب مدرن استفاده کرد و رشد هر یک از آنها، به معنی رد کردن دیگری نیست بلکه در تایید دیگری است.

وی ابراز امیدواری کرد که طرفداران طب مدرن و سنتی در ایران، فرصت را غنیمت شمرده و با سفر به کشورهایی مانند چین و الگوبرداری، از میراث طب سنتی ما که مردم به آن اعتقاد و اقبال دارند، مراقبت کنند.

وزیر بهداشت ادامه داد: طبیبان طب سنتی در چین، حداقل ۲۰ سال تحصیل می‌کنند و هیچ گاه با اطلاعات کم، اقدامات تشخیصی و درمانی بیماران را انجام نمی‌دهند البته در چین یک سازمان وجود دارد که پس از گذراندن دوره لیسانس طب سنتی و گذراندن یک دوره آموزشی سه ساله، به آنها مدرکی می‌دهد که می‌توانند به درمان بیماران بپردازند و در چین شاهد تلفیق طب مدرن و سنتی نیز هستیم.

قاضی‌زاده هاشمی با بیان اینکه طب سنتی چین، ارزآوری زیادی برای این کشور به همراه دارد، اظهار داشت: بیمارستان طب سنتی پکن، روزانه ۱۰ هزار نفر مراجعه کننده دارد و در بازدیدی که از یکی از بیمارستان‌های مجهز طب نوین چین داشتیم، عنوان شد که این بیمارستان نیز روزانه ۱۷ هزار نفر مراجعه‌‌کننده دارد البته خوب است که مدیریت و نظم و انضباط را از آنها یاد بگیریم که چگونه یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون نفر را مدیریت می‌کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز