خبرگزاری کار ایران

دستگیری زورگیران تبر به دست

asdasd
کد خبر : ۵۷۱۷۴۳

زورگیرانی که با تبر اقدام به زورگیری می‌کردند توسط پلیس آگاهی دستگیر شدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در چهارم آذرماه، از طریق مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ وقوع یک فقره زورگیری همراه با ضرب و جرح شدید یک خانم جوان به کلانتری ۱۶۳ ولنجک اعلام شد.

با حضور مأمورین در محل اعلامی و انجام تحقیقات اولیه مشخص شد سرنشیان یک دستگاه خودرو پرشیا تیره رنگ با تهدید سلاح سرد و در حالیکه خانم جوانی را از ناحیه صورت مورد جراحت شدید چاقو قرار داده بودند، اقدام به زورگیری گوشی تلفن همراه و کیف دستی حاوی پول و مدارک شناسایی وی نموده و به سرعت از محل متواری شدند.

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع "زورگیری" و به دستور بازپرس شعبه پنجم دادسرای ناحیه ۳۴ تهران ، پرونده جهت رسیدگی در اختیار پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت .

مالباخته پس از حضور در پایگاه سوم پلیس آگاهی در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: با خودرو ۲۰۶ شخصی وارد پارکینگ شده و قصد رفتن به سمت آسانسور را داشتم که ناگهان دو جوان به سمت من حمله ور شده و با تهدید چاقو و تبر اقدام به سرقت گوشی تلفن همراه و کیف دستی ام کردند.

مالباخته در خصوص جراحت شدید صورتش نیز به کارآگاهان گفت: یکی از سارقین بدون هیچ دلیلی و در حالیکه سرقت خودشان را انجام داده بودند، چاقویش را به روی صورتم کشید و باعث جراحت شدید صورتم شد که بلافاصله به بیمارستان منتقل شدم.

کارآگاهان پایگاه سوم پلیس آگاهی با مراجعه به محل سرقت و انجام بررسی های میدانی اطلاع پیدا کردند که ساختمان مسکونی مقابل محل سرقت مجهز به دوربین‌های مداربسته است؛ تصاویر بدست آمده از دوربین مشرف به خیابان مورد بررسی قرار گرفت و نهایتا خودرو سواری پژو پرشیا تیره رنگ متعلق به سارقین در مقابل درب پارکینگ محل سکونت مالباخته مورد شناسایی قرار گرفت .

با شناسایی خودرو پژو پرشیای سارقین ، مالک آن به نام "بیژن" (متولد ۱۳۶۸) در شهرستان قزوین شناسایی شد؛ با شناسایی تصویر بیژن از سوی شاکی پرونده، کارآگاهان با اخذ نیابت قضایی به شهرستان قزوین اعزام و در مورخه ۱۳۹۶/۰۹/۰۱ موفق به دستگیری "بیژن" شدند .

بیژن در همان زمان دستگیری صراحتا به زورگیری از مالباخته اعتراف کرد و ضمن معرفی یکی از دوستانش به نام ناصر به عنوان همدست، در خصوص زورگیری از مالباخته به کارآگاهان گفت : به همراه ناصر به تهران آمده و در حال چرخیدن در خیابان ها بودیم که ناگهان ناصر با دیدن سرنشین خانم یک ۲۰۶ عنوان کرد که قصد دارد تا به این خانم شماره تلفن بدهد؛ دنبال این ماشین به راه افتادیم تا نهایتا در داخل یک کوچه، خودرو ۲۰۶ وارد پارکینگ یک ساختمان مسکونی شد؛ من ماشین را مقابل ساختمان نگه داشتم و ناصر قبل از بسته شدن در پارکینگ وارد ساختمان شد.

"بیژن" در ادامه اظهاراتش مدعی شد : پس از ورود ناصر به داخل ساختمان، ناگهان صدای جیغ یک خانم از داخل پارکینگ بلند شد؛ به سرعت به داخل پارکینگ رفتم تا ببینم چه اتفاقی افتاده که ناگهان آن خانم جوان را با صورتی بریده شده مشاهده کردم ؛ ناصر پس از سرقت کیف و گوشی تلفن همراه این خانم از ساختمان خارج شد و من نیز از ترس ، به سرعت از ساختمان خارج شدم ". (بیژن در شرایطی مدعی بیگناهی خود شده بود که مالباخته در اظهاراتش عنوان کرده بود که سارقین دو نفر با تبر و چاقو به او حمله ور شده بودند).  

دستگیری زورگیران تبر به دست

با شناسایی ناصر ( متولد ۱۳۶۲) به عنوان دیگر متهم پرونده، او نیز بلافاصله در شهرستان قزوین دستگیر شد. ناصر که از مجرمین سابقه‌دار است و تاکنون ۱۳ بار به اتهام ارتکاب جرایم مختلف دستگیر و روانه زندان شده، در شرایطی منکر هرگونه سرقت از شاکی پرونده است که صراحتا توسط شاکی، به عنوان فرد ضارب شناسایی شده و همدست او نیز صراحتا به ارتکاب سرقت و ضرب و جرح مالباخته توسط ناصر اعتراف کرده است .

سرهنگ کارآگاه محمد نادربیگی ، رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ ، با اعلام این خبر گفت :تحقیقات از متهمین جهت شناسایی دیگر جرایم ارتکابی آنها در دستور کار قرار گرفته و هر دو متهم با قرار قانونی در اختیار پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار دارند؛ لذا از شهروندان و مالباختگانی که توسط سرنشیان یک دستگاه خودرو پرشیای تیره رنگ که با استفاده از تبر و چاقو اقدام به زورگیری و سرقت از آنها کردند دعوت می‌شود تا جهت شناسایی متهمین و پیگیری شکایات خود به نشانی پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ در خیابان خرمشهر – میدان نیلوفر مراجعه کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز