خبرگزاری کار ایران

بطحایی مطرح کرد:

جمعیت ۶۰ درصدی زنان و دختران در آموزش و پرورش/ موانع جذب زنان باید برطرف شود

asdasd
کد خبر : ۵۷۱۲۸۶

وزیر آموزش و پرورش به جمعیت ۶۰ درصدی زنان و دختران در آموزش و پرورش اشاره و تصریح کرد: علیرغم جمعیت انبوه زنان و دختران درآموزش و پرورش از این پتانسیل نیروی انسانی استفاده نشده است و مدیرکل امور زنان موظف به ارائه راهکار و حل این مشکل با کمک مسولین ذی ربط است.

به گزارش ایلنا، پیش از ظهر امروز سید محمد بطحایی در آئین تکریم و معارفه مدیران کل امور زنان و خانواده، با اشاره به جایگاه زنان در جامعه گفت: زنان همواره با بی عدالتی روبرو بوده اند و این نا برابری ها دو جنبه کیفی وکمی دارد.

وزیرآموزش و پرورش اظهارکرد: در جنبه کمی در سال های اخیر دستاوردهای خوبی داشتیم و امروز تقریبا درآموزش و پرورش بین دختران و پسران تفاوت معنی دار به چشم نمی خورد مگر در مناطقی که به علت محرومیت ها هنوز شاهد تفاوت هایی هستیم.

وی تصریح کرد: بالاتر از کمیت، نابرابری کیفیت است و متاسفانه شاهد تفاوت و فاصله قابل توجهی بین دانش آموزان دختر و پسر هستیم و برخی از این نابرابری ها پنهان بوده و به چشم مسوولان نمی آید.

بطحایی با اشاره به این که در برخی مدارس مختلط و یا دخترانه ای که معلم مرد وجود دارد دختران از تربیت بدنی محروم هستند، گفت: برخی مدارس ابتدایی که اغلب درمناطق محروم هستند دانش آموزان دختر در ساعت تربیت بدنی در گوشه ای از حیاط مدرسه بازی می کنند و این از آثار نابرابری دختران و پسران است.

وزیرآموزش و پرورش عدم دسترسی دختران به مراکز یادگیری ثانوی را یکی دیگر از آثار نابرابری دختران با پسران دانست، افزود: پژوهش سرا ها، کتابخانه ها وکانون های پرورش فکری کودکان و نوجوانان محیط هایی هستند که برای هر دو جنسبت فراهم شده است.

وی خاطرنشان کرد: حل موضوع مذکور باید یکی از دغدغه های امور بانوان باشد.

بطحایی به جمعیت ۶۰ درصدی زنان و دختران در آموزش و پرورش اشاره و تصریح کرد: علیرغم جمعیت انبوه زنان و دختران درآموزش و پرورش از این پتانسیل نیروی انسانی استفاده نشده است و مدیرکل امور زنان موظف به ارائه راهکار و حل این مشکل با کمک مسولین ذی ربط است.

وزیر آموزش وپرورش افزود: در این زمینه باید هر ساله، فعالیت های انجام شده توسط امور زنان رصد شود تا براساس شاخص های مربوط میزان پیشرفت آن مشخص شود.

وی ادامه داد: موانع جذب زنان در پست های مدیریت باید شناسایی و رفع شود، البته زنانی که در پست های مدیریتی به کار گرفته می شوند در زندگی خود با محدویت هایی مواجه خواهند شد.

بطحایی در پایان خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش تلاش می کند از پتانسیل بانوان در پست های مدیریتی بیش از پیش استفاده کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز