خبرگزاری کار ایران

رئیس شورای شهر تهران:

تعداد دست‌فروشان مترو از مسافران بیشتر است

کد خبر : ۵۷۱۲۷۵

رئیس شورای شهر تهران گفت: زمانی که بنده در متروی تهران مسئولیت داشتم تازه مسئله دست‌فروشی مترو شروع شده بود که آن زمان برخورد نکردیم و امروز می‌بینیم که یک مشکل اساسی متروی تهران است و باتوجه به ساعات حضور آنها در مترو باید گفت تعداد دست فروشان از تعداد مسافران مترو بیشتر است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محسن هاشمی، رئیس شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه امروز خوشبختانه جلسه آرامی داشتیم، گفت: مسئله شهرسازی و معماری جزو مهم‌ترین مسائل شهر است.

او ادامه داد: مسائل بارگذاری در شهر تهران خارج از طرح تفصیلی خودش را نشان داده و طرح جامع درست اجرا نشده است. موضوع زمین‌های ذخیره، مسائل پارکینگ و فضاهای آموزشی، فرهنگی و وسایل حمل و نقل عمومی هیچکدام دیده نشده است.

هاشمی افزود: با توجه به اینکه آقای سالاری در شورای چهارم هم حضور داشتند گزارشی خوبی از تحقق این طرح ارائه کرد و اطلاعاتی خوبی دادند قصد این بود محوریتی که قرار است شورای پنجم در رابطه با این موضوع  به دست بیاورد و عمل کند تصویب شود.

او افزود: همچنین موضوع تحقق طرح تفصیلی مطرح شد که اهمیت بسیار زیادی دارد که اطلاعات باید به دست بیاید تا بفهمیم چقدر خارج از طرح تفصیلی عمل کردیم؟  آیا این طرح انقدر مهم است که اثرات بدی در شهر گذاشته باشد یا اینکه هیاهو است.

رئیس شورای شهر تهران تاکید کرد: اگر این مسئله وجود داشته باشد باید نگاه جدیدی به طرح ایجاد و آن بررسی شود، تا اطلاعات و آمار به دست نیاید نمی‌توان گفت این طرح بازنگری می‌شود یا خیر. طبق این طرح شهرداری تهران باید سه تا ۵ ماه آمار دقیقی از طرح تفصیلی و طرح جامع ارائه کند تا ببینیم چقدر از این طرح عدول کردیم و اگر عدول از ۵۰ درصد بیشتر باشد جای تاسف دارد که باید بازبینی شود.

هاشمی درباره تجهیز سوله‌های مدیریت بحران گفت: حدود ۱۰۵ سوله وجود دارد که ۴۰ عدد آن در اختیار سازمان مدیریت بحران است که در آنها تجهیز کامل انجام شده اما در مابقیاینطور نیست.

او افزود: اولین اقدام بازپس‌گیری سوله‌ها بود چون در مدیریت قبلی آنها در اختیار افرادی قرار گرفته بود و استفاده دیگری از آنها انجام می‌شد زمانی که این سوله ها پس گرفته شود قطعا تجهیزش نیز انجام می‌شود. همچنین ۴۰ سوله دیگر باید ساخته شود.

رئیس شورای شهر تهران درباره مسئله دست‌فروشان و برخورد مامور شهرداری با یکی از آنها گفت: این اتفاق بسیار بد بود البته نمونه این اتفاق زیاد است که یک‌نمونه از آن کشف شده است و باید فکر اساسی کرد. روش و نحوه عمل برخورد با دست فروشان را طراحی مجدد کنند و موارد قانونی جدید ببینند.

او افزود: زمانی که بنده در متروی تهران مسئولیت داشتم تازه مسئله دست‌فروشی مترو شروع شده بود که آن زمان برخورد نکردیم و امروز می‌بینیم که یک مشکل اساسی متروی تهران است و با توجه به ساعات حضور آنها در مترو باید گفت تعداد دست فروشان از تعداد مسافران مترو بیشتر است.

هاشمی ادامه داد: اتفاقی افتاد؛ شهردار و دادستان تهران دستور برخورد دادند و حتما موضوع را کسی به این سبک قبول ندارد و باید روش مجددی برای آن طراحی کنیم که کمیسیون‌های مربوطه نیز از شهرداری خواستند اصلاح این موضوع را پیگیری کند تا به زودی به طرح مناسبی برسیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز