خبرگزاری کار ایران

برپایی اولین «روز بازار» با سازه های متحد الشکل

asdasd
کد خبر : ۵۷۰۰۶۲

شهردار منطقه 2 با اشاره به راه اندازی روزبازارها و سامان دهی بساط گستران خیابان ستارخان حدفاصل فلکه اول تا دوم صادقیه گفت: روز بازارها به ‌صورت مستقیم منجر به اشتغال‌زایی و تأمین معیشت شهروندانی می‌شود که از این راه امرار و معاش می‌کنند، به‌طور قطع و یقین این امر منجر به کاهش معضلات اجتماعی در جامعه خواهد شد. ضمن اینکه، با افزایش این بازارها با نهایت احترام و تکریم به‌دنبال انضباط‌ بخشی ، رسیدگی به زیباسازی بصری و سامان دهی این قشر از جامعه هستیم.

به گزارش ایلنا، رسول کشت پور با بیان اینکه با توجه به وضعیت اقتصادی و به‌دنبال آن معضل بیکاری، برخی از شهروندان به شغل دست‌فروشی روی آوردند، اظهار کرد: در این شرایط، شهرداری به‌عنوان یک نهاد اجتماعی و خدماتی با ایجاد و توسعه روز بازارها به دنبال خدمات‌رسانی به شهروندان است.

وی گفت: روز بازارها به ‌صورت مستقیم منجر به اشتغال‌زایی و تأمین معیشت شهروندانی می‌شود که از این راه امرار و معاش می‌کنند، به‌طور قطع و یقین این امر منجر به کاهش معضلات اجتماعی در جامعه خواهد شد. ضمن اینکه، با افزایش این بازارها با نهایت احترام و تکریم به‌دنبال انضباط‌ بخشی ، رسیدگی به زیباسازی بصری  و سامان دهی این قشر از جامعه هستیم.

شهردار منطقه 2 با اشاره به ایجاد بانک اطلاعات جامع و دقیق از دست‌فروشان توسط اداره ساماندهی صنایع مشاغل شهرداری منطقه تاکید کرد: تهیه این بانک اطلاعاتی و سامان دهی آنان در روز بازارها با تکمیل فرم اطلاعات و مشخصات آنان صورت می گیرد تا دسته‌بندی و گروه‌بندی دست‌فروشان نیز مرتبط با صنف کاری آنان و تعداد روزهای تعیین‌شده برای فعالیت در روز بازارها انجام شود.

کشت پور ادامه داد: اولین روز بازار منطقه ( دوشنبه بازار ) با سازه های سبک و متحد الشکل در بلوار شهرداری صادقیه جنوبی و شمالی واقع  در ناحیه 5 منطقه دو و با اشتغال 100 نفر از بساط گستران آغاز به کار کرد . گفتنی است زمان برپایی این روز بازار ، دوشنبه های هرهفته از ساعت 9 صبح لغایت 21 است و اداره ساماندهی صنایع مشاغل شهر منطقه در خصوص این روز بازار، آمادگی لازم را جهت پذیرش تا 500 نفر از افراد متقاضی اعلام کرد. 

وی در پایان تصریح کرد: قرار است ضمن احصاء نقاط سد معبر خیز در منطقه ، در نقاط دیگر منطقه نیز اقدام به برپائی چنین روزبازارهای با سازه های سبک و متحد الشکل کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز