خبرگزاری کار ایران

صدراعظم نوری مطرح کرد:

ارتقای شاخص‌های ایمنی و تاب‌آوری در برابر حوادث؛ رویکرد شورای پنجم

asdasd
کد خبر : ۵۶۹۳۳۸

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران ضمن تشریح رویکردها، راهبردها و سیاست‌های این کمیسیون گفت: ارتقای شاخص‌های ایمنی، تاب‌آوری در برابر حوادث و سوانح طبیعی، زیرساخت‌ها و تجهیزات شهری از جمله رویکردها در این دوره محسوب می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، زهرا صدراعظم نوری در بیست و نهمین جلسه شورای شهر تهران در خصوص راهبردها و سیاست‌های کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران در دوره پنجم اظهار کرد: در این زمینه مواردی از جمله حاکمیت رویکردهای محیط زیستی و بهبود شاخص‌های توسعه پایدار در مدیریت شهری مدنظر قرار دارد.

وی تصریح کرد: توجه به سلامت اجتماعی و محیط زیست شهری در جهت ارتقای سلامت شهروندی و کیفیت زندگی، تلاش برای جلوگیری و کاهش آلودگی هوا، آب، خاک و مواد غذایی و اتخاذ سیاست‌های بازدارنده، بهینه‌سازی و کاهش مصرف انرژی و توسعه انرژی‌های نو و تجدیدپذیر و ارتقای شاخص‌های ایمنی تاب‌آوری دربرابر حوادث و سوانح طبیعی و زیرساخت‌ها و تجهیزات شهری از برنامه‌های حاکمیت رویکردهای محیط زیست در این دوره محسوب می‌شود.

صدراعظم نوری به الزامات و قوانین بالادستی اشاره کرد و گفت: در این زمینه منویات و سیاست‌های کلی ابلاغی مقام معظم رهبری در حوزه محیط زیست و مدیریت شهری، سند چشم‌انداز جمهوری اسلامی ایران، افق 1404، طرح جامع شهر تهران مصوب سال 86، احکام برنامه پنجساله برنامه اول و دوم شهرداری و در نهایت پیش‌بینی مفاد برنامه پنجساله سوم شهرداری تهران در حوزه وظایف کمیسیون از الزاماتی است که باید به آن توجه شود.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران تصریح کرد: پیگیری و تحقق بندهای مرتبط با اجرای قانون هوای پاک در شهر تهران، نظارت بر تجهیز سیستم‌های دیزلی در ناوگان حمل و نقل شهری تهران به فیلتر به منظور کاهش آلودگی هوا، پیگیری اجرای مصوبه پیشگیری و مقابله با گرد و غبار در شهر تهران از مواردی است که در بخش آلودگی هوا، انرژی‌های نو و بهینه‌سازی مصرف انرژی به آن توجه خواهد شد.

وی با اشاره به توسعه فضای سبز بومی و صیانت از باغات ادامه داد: در این بخش نیز اقداماتی باید انجام گیرد که از آن جمله می‌توان به پیگیری و تحقق و تکمیل  گستره پارک‌های موضوعی بویژه بوستان ولایت، دانش و طبیعت، بوستان ایرانیان اشاره کرد. ضمن اینکه در این بخش نیز باید توجه ویژه‌ای را به تهیه طرح عملیاتی استفاده از آب خام، بازچرخانی و سایر منابع آبی با اتخاذ روش‌های نوین علمی در زمینه آبیاری فضای سبز داشته باشیم.

صدراعظم نوری در ادامه به موضوع ایمنی و مدیریت بحران در شهر تهران اشاره کرد و گفت: در این بخش نیز باید به مواردی از جمله پیشگیری و کاهش خطرات سوانح طبیعی، توسعه زیرساخت‌های ایمنی و الزامات قانونی، ارتقا و گسترش سطح آگاهی و فرهنگ‌سازی مدیریت بحران و ایمنی، توجه کرد.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران به برنامه‌های عملیاتی در حوزه خدمات شهری اشاره کرد و گفت: در این بخش باید به مواردی از جمله ساماندهی صنایع و مشاغل، مدیریت پسماند، خدمات کالا و مواد غذایی، سیما و منظر شهری توجه شود.

وی به سلامت، بهداشت محیط و کیفیت زندگی در شهر تهران اشاره و اظهار کرد: در این زمینه باید به مواردی از جمله توسعه زیرساخت‌های سلامت، کنترل عوامل محیطی موثر در سلامت، ارتقای کیفیت زندگی، آب و مواد غذایی توجه شود و اقدامات لازم از سوی مسئولان حوزه شهری صورت گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز