خبرگزاری کار ایران

سردار مهری خبر داد:

بکارگیری ۵۵ هزار نیروی انسانی در طرح زمستانه

asdasd
کد خبر : ۵۶۸۹۰۳

رییس پلیس راهور ناجا از حضور بیش از ۵۵ هزار نیروی انسانی در طرح زمستانه خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سردار تقی مهری در جمع خبرنگاران با اشاره به آغاز طرح زمستانه پلیس گفت: در این طرح بیش از 55 هزار نیروی انسانی از دستگاه‌های مختلف حضور دارند.

او ادامه داد: سایر دستگاههای امدادی و خدماتی به کمک پلیس راه آمده اند تا طرح انضباط ترافیکی و خدمات جاده ای و اورژانس را به کاربران جاده ای ارائه دهیم.

پلیس راهور ناجا تاکید کرد: کاربران جاده ای بخاطر داشته باشند در سفرهای جاده ای در این ایام حتما زنجیر چرخ به همراه داشته باشند.

سردار مهری با اشاره به آغاز طرح زمستانی پلیس راهور از امروز گفت: 1300 نفر از کسانی که سال گذشته جان خود را از دست دادند در برخی ماه‌های زمستان سال گذشته بوده است.

وی خاطرنشان کرد: هدف از این رزمایش که از 20 آذرماه آغاز و تا 20 اسفندماه ادامه دارد، برقراری نظم و انضباط ترافیکی و امداد و نجات جاده‌ای و خدمات رسانی به همه کاربران ترافیکی است.

او با اشاره به اینکه ما 29 استان برفگیر و 100 گردنه برفی در کشور داریم، گفت: هماهنگی در طول سال بین دستگاه‌های مختلف خدمات رسانی از جمله اورژانس ، امداد و نجات، راهداری و پلس راه در طرح‌های مختلفی مانند طرح نوروزی، تابستانی و بازگشایی مدارس و اربعین وجود داشته و در زلزله کرمانشاه نیز همه دستگاه‌ها حاضر بودند.

رئیس پلیس راهور ناجا با بیان اینکه کاربران جاده‌ای باید آمادگی تغییر آب و هوا در این فصل را داشته باشند، گفت: شرایط زمستان متفاوت از دیگر فصول است این طرح نماد هماهنگی و اقدام برای یک دوره مهم است که در سه ماه قرار است دست به دست هم داده و  شرایطی را فراهم کنیم تا خطرات و تصادفات احتمالی کاهش یابد.

سردار مهری خاطرنشان کرد: کاربران وسائل و تجیهزات زمستانی از جمله زنجیر چرخ را به همراه داشته باشند و از سالم بودن وسایل گرمایشی ماشین برف پاک کن و سایر نیازمندی‌ها قبل از سفر اطمینان خاطر داشته باشند.

او ادامه داد: 37 درصد از کسانی که سال گذشته در زمستان جان خود را از دست دادند بر اثر سرعت غیرمجاز و انحراف به چپ بوده است اگر چه ما در سال 95 نسبت به سال 94 ، هفت درصد کاهش جان باختگان جاده‌ای را شاهد بودیم اما بیش از 1300 نفر از کسانی که در سال گذشته جان خود را از دست دادند در زمستان بوده است که این عدد قابل توجهی است.

وی همچنین درباره خط قرمزهای پلیس در جاده های کشور گفت: با توجه به اینکه سرعت غیرمجاز و انحراف به چپ یکی از عوامل جاده‌ای است از رانندگان می‌خواهیم که با سرعت مطمئنه حرکت کنند و ما نیز بر اساس مقررات برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام داده‌ایم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز