خبرگزاری کار ایران

افشانی مطرح کرد:

تقویت شوراها و شهرداری‌ها از اولویت‌های وزارت کشور/ پایان دوران اداره‌شهر با کمک‌های دولتی

asdasd
کد خبر : ۵۶۶۹۹۷

معاون وزیر کشور گفت: تقویت شوراهای‌ شهرها و شهرداری‌ها از اولویت‌های این وزارتخانه است.

به گزارش ایلنا، سید محمدعلی افشانی در مراسم اعطای احکام وزیر کشور به شهرداران قزوین، سمنان، دزفول و بابل، افزود: آماده همه نوع همکاری و همفکری با شوراها و شهرداری‌ها به‌منظور رفع مشکلات و تقویت جایگاه آنها با بهره‌گیری از ظرفیت‌های قانونی هستیم.

وی بر همراهی و همکاری و همفکری مستمر شوراها، شهرداری‌ها و معاونت‌های امور عمرانی استانداری‌ها به منظور پیشبرد اهداف مدیریت شهری و رفع کاستی‌های این حوزه تاکید کرد .

معاون وزیر کشور با اشاره به اینکه تقویت نهاد اجتماعی شورا سبب تقویت سایر نهادهای اجتماعی هم خواهد شد، گفت: حمایت از شوراها باید از اولویت‌های شهرداری‌ها و استانداری‌ها باشد زیرا شورا زمانی موفق است که مجموعه استانداری کنارش باشد و هماهنگی و همفکری لازم بین آنها و شهرداری وجود داشته باشد.

وی مهمترین سرمایه شوراها و شهردار منتخب آنها را اعتماد مردم دانست و تصریح کرد: شورا و شهرداری برای جلب مشارکت مردم در برنامه‌های مدیریت‌شهری باید اعتماد شهروندان را با عملکرد مناسب خود جلب و با اجرای طرح‌ها و پروژه‌های مورد نیاز مردم رضایت آنان را کسب کنند.

افشانی با بیان اینکه مردم زمانی به شورا و شهرداری اعتماد و در برنامه‌های مورد نظر آنها مشارکت می‌کنند که مطمئن شوند اعتبارات درست هزینه می‌شود، افزود: بنابراین شوراها باید بر نحوه هزینه‌کرد اعتبارات شهرداری‌ها و شهردار بر عملکرد مجموعه شهرداری و معاونت‌های عمرانی استانداری بر عملکرد شورا و شهرداری نظارت دقیقی داشته باشند.

رییس سازمان شهرداری‌ها و دهیای‌های کشور به محدودیت‌های مالی دولت برای کمک به شهرداری‌ها اشاره و تاکید کرد: دوران اداره شهر و شهرداری با اتکا به پول فروش نفت و کمک‌های اندک دولتی خاتمه یافته است. در حال حاضر حرکت شهرداری‌ها به سمت ایجاد درآمدهای پایدار و جذب منابع مردمی و سرمایه‌گذاران برای اداره مطلوب شهر ضروری است.

افشانی با اشاره به منابع عظیمی که در شهرها و مناطق مختلف کشور برای ایجاد ثروت و سرمایه وجود دارد از شهرداران و اعضای شوراها خواست ضمن تلاش برای شناسایی مزیت‌های شهر به‌منظور ایجاد درآمدهای پایدار و اجرای پروژه‌های موردنیاز مردم، برای جذب سرمایه‌گذاران داخل شهرها در جامعه امید ایجاد کنند.

در این مراسم علی صفری شهردار قزوین، سید محمد ناظم‌رضوی شهردار سمنان، محمدعلی دوایی‌فر شهردار دزفول و محسن کبود فیروزجایی شهردار بابل احکام وزیر کشور درباره انتصاب آنها را از افشانی دریافت کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز