خبرگزاری کار ایران

رئیس انجمن چشم پزشکی ایران:

سالانه حدود 8 هزار پیوند قرنیه در ایران انجام می‌شود

asdasd
کد خبر : ۵۶۶۸۲۱

رئیس انجمن چشم پزشکی ایران درباره پیوند قرنیه در ایران گفت: سالانه حدود ۷ تا ۸ هزار پیوند قرنیه در کشور انجام می‌شود و هیچ بیماری در صف پیوند قرنیه وجود ندارد.

به گزارش ایلنا، محمود جباروند، رئیس انجمن چشم پزشکی ایران در حاشیه بیست و هفتمین کنگره چشم پزشکی ایران گفت: پیوند قرنیه در کشور ما همگام با دیگر کشورهای جهان رشد بسیار خوبی داشته است و در حقیقت بیمارانی که در گذشته دید خوبی نداشتند، با عمل های جراحی پیشرفته، دیدهایشان به دید واقعی تبدیل می شود.

وی افزود: افرادی که دچار سوختگی‌های شیمیایی می شوند و یا دچار عفونت‌های چشمی هستند مشکل قرنیه پیدا می‌کنند. بیماری‌های میکروبی، بیماری های ویروسی و یا بعضی از بیماری های مادرزادی و یا ارثی نیز قرنیه را دچار مشکل می کند.

جباروند تصریح کرد: خوشبختانه در سال های اخیر پیوند بدون بخیه برای تغییر لایه های قرنیه ایجاد شده که این روش با استفاده از لیزرهای خاصی انجام می شود و لایه های معیوب با لایه سالم تعویض شده و بیمار دید واقعی خود را به دست می آورد.

وی گفت: بسیاری از قرنیه های پیوندی مصنوعی هستند که با همکاری ایران و سوئد تولید می شود و بسیاری دیگر را از بانک چشم تهیه و استفاده می‌کنیم.

رئیس انجمن چشم پزشکی ایران درباره پیوند قرنیه در ایران گفت: سالانه حدود ۷ تا ۸ هزار پیوند قرنیه در کشور انجام می‌شود و هیچ بیماری در صف پیوند قرنیه وجود ندارد. حداکثر سه روز بعد از مراجعه بیمار به پزشک، قرنیه تحت عمل جراحی قرار می گیرد.

جباروند ادامه داد: بیش از ۹۰ درصد جراحی‌های پیوند قرنیه در کشور موفقیت آمیز هستند و کمتر پیش می آید که قرنیه پس زده شود، در صورتی که این اتفاق رخ دهد، مشکلی برای بینایی بیمار ایجاد نمی‌شود زیرا قرنیه را می توان تا پنج بار تعویض کرد و در عین حال مشکلی برای بیمار ایجاد نشود.

وی در پایان افزود: بیمارانی که باید پیوند قرنیه شوند و نیاز به سلول درمانی دارند، از اقوام درجه اول و یا از چشم سالم آنها سلول‌های سالم را استخراج و پرورش می دهیم. این روش اغلب برای کسانی که دچار سوختگی شیمیایی می شوند استفاده می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز