خبرگزاری کار ایران

رییس شبکه بهداشت و درمان ثلاث باباجانی:

از زمان وقوع زلزله تا امروز ۵ تولد ثبت شده‌است

asdasd
کد خبر : ۵۶۶۳۵۲

رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان ثلاث باباجانی گفت: در این شهرستان ۳۴ خانه بهداشت و ۵ مرکز جامع خدمات سلامت وجود دارد که بخشی از آنها در زلزله غرب کشور، آسیب دید و کانکس، جایگزین برخی از آنها شده است.

به گزارش ایلنا؛‌ پویان احمدی با بیان اینکه مرکز زلزله غرب کشور در منطقه ازگله از توابع شهرستان ثلاث باباجانی بود، افزود: اولین کانکس از ۲۸ کانکسی که پس از وقوع زلزله به شبکه بهداشت و درمان ثلاث باباجانی اختصاص یافت را برای تسهیلات زایمانی مادران باردار در نظر گرفتیم و صبح اولین روز پس از زلزله، شاهد اولین تولد در این شهرستان در کانکس بودیم.

وی اظهار داشت: در شهرستان ثلاث باباجانی ۵۲۴ مادر باردار شناسایی و ویزیت شده اند و خوشحالیم که از زمان وقوع زلزله تاکنون، ۵ تولد در این منطقه، ثبت شده است همچنین چادرهای اهدایی به شبکه بهداشت و درمان ثلاث باباجانی را با اولویت مادران باردار توزیع کردیم.

رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان ثلاث باباجانی یادآور شد: اولین اقدام ما پس از وقوع زلزله، فعال نگه داشتن درمانگاه تازه آباد؛ مرکز شهرستان و اعزام مصدومان به شهرستانهای جوانرود و کرمانشاه بود.

وی با اشاره به تشکیل کارگروه سلامت در فرمانداری ثلاث باباجانی در روز چهارم وقوع زلزله، گفت: تمام امکانات مورد نیاز از جمله ۷ کانکس، چادر برای اسکان و نیروی بهداشتی و درمانی را به ازگله که کانون زلزله بود، فرستادیم.

دکتر احمدی خاطرنشان کرد: بیمارستان صحرایی در شهرستان ثلاث باباجانی با کمک نیروهای دانشگاه علوم پزشکی قزوین، راه اندازی شد و نیروهای درمانی و پزشکان متخصص در رشته های مختلف از جمله ارتوپدی، زنان، داخلی و قلب از دانشگاه های علوم پزشکی گیلان و تبریز در آن مشغول به فعالیت شدند.

رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان ثلاث باباجانی در پایان یادآور شد: تا کنون حدود ۱۱ هزار نفر به بیمارستان صحرایی و ۱۱ هزار نفر نیز به درمانگاه تازه آباد مراجعه و خدمات پزشکی و تخصصی را دریافت کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز