خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر کشور در گفت‌وگو با ایلنا:

فرونشست‌ زمین در تهران نگران‌کننده‌است/ بیشترین فرونشست‌ در جنوب غربی پایتخت

asdasd
کد خبر : ۵۶۵۹۷۳

رییس سازمان مدیریت بحران کشور فرونشست‌ زمین در تهران را نگران‌کننده‌ دانست و گفت: عمده فرونشست‌ها در جنوب غربی تهران قرار دارد.

اسماعیل نجار (معان وزیر کشور و رییس سازمان مدیریت بحران) در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره فرونشست‌ زمین در تهران توضیح داد و گفت: بنابر آن چیزی که ما اطلاع داریم؛ فرونشست‌ها در تهران نگران کننده‌است؛ فرونشست زمین عمدتا در بعضی نقاط تهران وجود دارد، اما عمده فرونشست‌ها را در جنوب غربی شهر شاهد هستیم.

معاون وزیر کشور افزود: در حال حاضر دانشگاه شهید مدرس یک پایشی را روزانه در خصوص فرونشست‌ها در تهران، از طریق ماهواره انجام می‌دهد.

رییس سازمان مدیریت بحران با تاکید بر اینکه باید برای فرونشست‌های تهران، یک فکر اساسی کنیم، ادامه داد: مستحضر هستید که منهای برداشت آب‌های بی‌رویه از سفره‌های زیرزمینی، هیچ آبی را ما در حال حاضر به داخل زمین نمی‌دهیم که فرو برود تا سفره‌ها ترمیم شود.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه از دامنه البرز تا انتهای شهرری را یا سیمان کردیم یا آسفالت و این وضعیت  باعث می‌شود که هیج آبی به داخل زمین نرود، بیان کرد: حتی در مکان‌هایی که درخت کاشته شده، ذره‌ای آب فرو نمی‌رود؛ حتی آب های باران.

نجار به ارائه راهکار در این زمینه پرداخت و گفت: یکی از اقداماتی که باید انجام شود، این است که از ریزش آب باران به داخل چاه‌های فاصلاب پیش از ایجاد این چاه‌ها، جلوگیری شود تا آب باران به داخل زمین برود و سفره‌های زیر زمینی را ترمیم کند.

معاون وزیر کشور خاطرنشان کرد: به دلیل وجود تاسیسات در زیرزمین، مانند (خطوط مترو، گاز، آب، برق مخابرات) مقداری نگرانی داریم. انشالله بتوانیم راهکاری را در این زمینه پیدا کنیم.

معاون وزیر کشور ادامه داد: در گذشته در تفاهم نامه‌ای با شهرداری بحث زلزله را پیگیری می‌کردیم و قرار است این مطالعه را به روز کنیم؛ امیدواریم در زمینه فرونشست‌های زمین با شهرداری بتوانیم به راهکارهای مناسبی دست یابیم و مشکلات را کم کنیم، چرا که فرونشست زمین می‌تواند زلزله را تشدید کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز