خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

واگذاری پارک جنگلی یاسوج به وزارت نفت فعلا در حد حرف است/ تعهدات شهرداری در حفاظت از جنگل‌ عملی نشد

asdasd
کد خبر : ۵۶۴۲۲۳

مدیرکل جدید منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد درباره واگذاری پارک جنگلی یاسوج به وزارت نفت توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، پارک جنگلی یاسوج که در حال حاضر توسط شهرداری این شهرستان اداره می‌شود، قرار است به وزارت نفت واگذار شود، این در حالی است که فعالان محیط‌زیست نسبت به این تصمیم ابراز نگرانی کرده‌اند و در واکنش‌هایی از مسئولان مربوطه درخواست کرده‌اند که در خصوص تغییر کاربری پارک جنگلی و واگذاری آن شفاف‌سازی کنند و صادقانه با مردم سخن بگویند.

عزت‌الله بهشتی‌فر (مدیر کل جدید منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد) در این باره به خبرنگار ایلنا گفت: این پارک جنگلی در حال حاضر در اختیار شهرداری است و در حقیقت قرار است با همان ساز و کارهایی که در اختیار این سازمان است، در اختیار وزارت نفت قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه در این طرح تنها مجری تغییر می‌کند و ماهیت کار ثابت است، گفت: قرار است؛ قرارداد فعلی با شهرداری منقطع شود و براساس ماده ۳ قانون جنگل‌ها قرارداد جدیدی با وزارت نفت منعقد شود.

مدیرکل جدید منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: بی‌شک در قرارداد قید خواهد شد که هیچ منعی برای استفاده مردم ایجاد نکنند، چرا که عموم مردم از نقاط مختلف کشور به این جنگل‌ها مراجعه می‌کنند و درحقیقت یک مقصد گردشگری است و اگر قرار باشد؛ قراردادی با این وزارت‌خانه منعقد شود، قطعا این ملاحظات را نیز در نظر خواهیم گرفت.

بهشتی‌فر خاطرنشان کرد: اگر قرار باشد از شهرداری فسخ قرارداد شود، براساس ماده سه، طرح پیشنهادی این وزارت‌خانه در کمیته فنی بررسی می‌شود و پس از تصویب در شورای عالی جنگل‌ها قطعا مواردی که به نفع عموم است نیز در قراردادها لحاظ خواهد شد.

او تصریح کرد: شهرداری تاکنون به تعهدات خود در خصوص حفاظت از جنگل‌ به خوبی عمل نکرده است. همچنین درباره احیا و اصلاح نیز اقداماتی از سوی شهرداری صورت نگرفته است. بی‌شک در قرارداد جدید به مسائل حفاظتی نیز توجه خواهد شد.

مدیرکل جدید منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد درباره چگونگی انتخاب این وزارتخانه برای واگذاری گفت: بر اساس تفاهم‌نامه‌های منعقد شده در جلسات مجمع نمایندگان استان با استاندار جدید مقرر شد؛ مجری طرح جنگل‌ها تغییر کند، البته این موضوع فقط در حد گفت‌وگو است و اگر قرار باشد، اقدامی صورت بگیرد، باید در ابتدا شهرداری قرارداد را فسخ کند و طرح وزارت نفت نیز براساس ماده ۳ قانون جنگل‌داری‌ها بررسی شود و در نهایت ما به عنوان نماینده سازمان جنگل‌ها، حفاظت، اصلاح و استفاده عموم را در قرارداد مقرر خواهیم کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز