خبرگزاری کار ایران

بخشی از اختیارات اساسنامه شرکت واحد اتوبوسرانی به شهردار تفویض شد

asdasd
کد خبر : ۵۶۳۳۰۰

در جلسه امروز شورای شهر تهران بخشی از اختیارات اساسنامه شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه به شهردار تهران تفویض شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در بیست و چهارمین جلسه شورای شهر تهران مجمع عمومی عادی شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه به صورت فوق‌العاده و به درخواست شهرداری تهران به منظور تفویض مجدد بخشی از اختیارات مندرج در ماده 16 اساسنامه شرکت مذکور به شهردار برگزار شد.

لازم به ذکر است که براساس اساسنامه شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه مصوب سال 1380 ارکان صلاحیت‌دار شرکت عبارت است از مجامع عمومی، هیات مدیره و مدیرعامل و بازرسی شرکت و براساس ماده 15 مجمع عمومی هر سال حداقل یک بار در محل انجمن شهر پایتخت تشکیل می‌شود.

در جلسه امروز شورای شهر، حسن رسولی عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر به عنوان موافق تفویض بخشی از اختیارات این شرکت به شهرداری تهران گفت: شورا امروز با تفویض اختیار چیزی به امتیازات شهرداری اضافه نمی‌کند. درحقیقت شهرداری برخلاف بقیه سازمان‌ها در این شرکت سهمی ندارد و اگر این اختیارات تفویض نشود امور شرکت متوقف می‌ماند.

رئیس شورای شهر نیز به عنوان یکی از موافقان این طرح ادامه داد: اجازه بدهیم همانطور که شهرداری نسبت به کنترل ترافیک، تاکسیرانی و مترو مسئولیت دارد در این بخش هم مسئولیت را برعهده بگیرد، چرا که کار شورا نظارتی است و نباید در امور اجرایی ورود کند.

حجت‌الله میرزایی معاون توسعه و برنامه ریزی شهردار تهران نیز پشت تریبون شورا رفته و با تاکید بر اینکه حوزه سیاستگذاری و اجرا باید از یکدیگر تفکیک شود به عنوان نماینده شهرداری در شورا گفت: اساسنامه شرکت واحد اتوبوسرانی آماده است و از آنجایی که پیش از شکل‌گیری شورای شهر این شرکت در اختیار هیات وزیران بوده است این امر باید ملغی شود. اساسنامه آماده است و می‌توانیم هفته آینده آن را در اختیار اعضای شورا قرار دهیم.

در ادامه کلیات طرح تفویض اختیار مجمع شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه به شهردار تهران بدون هیچ‌گونه رای مخالف تصویب شد و در ادامه جلسه افشین حبیب‌زاده معاون نظارت شورای شهر پیشنهاد داد بند پ موضوع تفویض اختیار مجمع شرکت واحد اتوبوسرانی حومه از کلیات حذف شده و انتخاب هیات مدیره و بازرس به جای شهردار دراختیار شورای شهر باقی بماند.

رئیس شورای شهر در مخالفت با این پیشنهاد گفت: این بند یکی از اختیارات مهم بوده و شهرداری در آینده دچار مشکل می‌شود.

نژاد بهرام نیز در تایید سخنان رئیس شورا ادامه داد: من منطق این پیشنهاد را متوجه نمی‌شوم. با این حال در ادامه جلسه پیشنهاد حبیب‌زاده رای آورد و موضوع تفویض اختیار مجمع شرکت اتوبوسرانی تهران و حومه در بند پ در اختیار شورای شهر باقی ماند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز