خبرگزاری کار ایران

فخاری:

زنان نباید در برابر خشونت سکونت کنند

asdasd
کد خبر : ۵۶۳۱۷۰

عضو شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش گفت: منع خشونت علیه زنان هنگامی شدنی است که یک زن از اینکه بگوید به دلیل جنسیتش مورد خشونت قرار گرفته، انکار شده و آسیب دیده شرمسار و منزوی نباشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، الهام فخاری؛ در جلسه علنی شورای شهر تهران بیان داشت: نادیده گرفتن و انکار، تمسخر و تحقیر، ناتوان نگه داشتن، عدم برخورداری از حقوق اساسی و شهروندی، خشونت کلامی، نیرنگ و دروغ، رها کردن، بی‌توجهی، خیانت، بهره‌کشی، آسیب بدنی به دلیل جنسیت همگی مصداق بارز خشونت هستند. در برابر خشونت سکونت نکنیم، بی‌تفاوت نباشیم و هیچ زنی را به پذیرش خشونت وادار و یا ناگزیر نکنیم.

وی افزود: زمانی که بیان رنج راه چاره‌جویی و پیشگیری را هموار کند، زمانی که سکونت و پنهان کاری پاداش خشونت‌گر نباشد منع خشونت علیه زنان شدنی است.

فخاری در ادامه گفت: پیامبرا کرم(ص) درباره حضرت فاطمه(س) فرموده‌اند ریحانه‌ای است که می‌بویم او را. رسول خدا فرموده‌اند دختران وزنان بلور هستند، آنها را نشکنید. بهترین شما کسی است که برای زنان و دختران بهترین باشد. از همه اعضای شورای شهر که با پوشش منع خشونت علیه زنان همراهی کرده‌اند سپاسگزارم.

فخاری تاکید کرد: همه شهروندان، مدیران و فعالان حوزه‌های اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و سیاسی را برای اقدام‌های جدی در راستای آموزش، پیشگیری و مبارزه با همه شکل‌های خشونت و تبعیض به ویژه خشونت علیه زنان فرا می خوانم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز