خبرگزاری کار ایران

تشریح اقدامات بهزیستی در مناطق زلزله‌زده

asdasd
کد خبر : ۵۶۰۷۰۸

مدیرکل روابط عمومی سازمان بهزیستی، اقدامات انجام شده در مناطق زلزله‌زده استان کرمانشاه را تشریح کرد.

به گزارش ایلنا، سید مهدی میرشاه‌ولد در تشریح اقدامات انجام شده در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه در شهرستان‌های اسلام‌آباد غرب، دالاهو، سرپل ذهاب، قصر شیرین، گیلان‌غرب، ثلاث باباجانی و جوانرود با بیان اینکه تاکنون ۲۲۰ روستا توسط تیم مددکاری و روانشناسی جمعیت همیاران سلامت و تیم محب بررسی شده است، گفت: ۳ هزار و ۱۶۰ مشاوره روانشناختی شرایط بحران صورت گرفته است.

مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه یکهزار و ۲۰۰ کودک خدمات روانی طرح محب را دریافت کردند و با اعزام ۲۶ گروه تیم فوریتی محب، یکهزار و ۷۵۱ زن آسیب‌دیده در مناطق زلزله‌زده از خدمات روانی این طرح بهره‌مند شدند.

وی با اشاره به بررسی وضعیت نزدیک بر یکهزار و ۷۳۹ معلول ضایعه نخاعی، جسمی، ذهنی، روانی و سالمند و همچنین ساماندهی معلولان و سالمندان از توزیع ۲ هزار اقلام مورد نیاز معلولان در مناطق صعب‌العبور و زلزله‌زده کرمانشاه خبر داد و افزود: ۱۱۸ نفر در این بلای طبیعی دچار معلولیت شدند.

میرشاه‌ولد به راه‌اندازی مرکز سیار ارائه خدمات(فیزیوتراپی، کاردرمانی، گفتاردرمانی) در منطقه سرپل ذهاب اشاره کرد و گفت: در حال حاضر ۱۲ تیم فعال CBR در مناطق زلزله‌زده ارائه خدمت می‌کنند و ۱۰ مهدکودک صحرایی ایجاد شد و با بررسی وضعیت کودکان بی‌سرپرست با انجام ۲۱۶ کار مددکاری ۸ کودک شناسایی شد که ۷ مورد به خانواده و یک نفر در مرکز ساماندهی شدند.

مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان بهزیستی کشور، ادامه داد: وشعیت یک هزار و ۲۱۰ زن سرپرست خانوار تحت پوشش بررسی شد که بالغ بر ۱۲۴ هزار و ۱۸۰ نفرساعت کار مددکاری صورت گرفته است که در زلزله کرمانشاه نزدیک بر ۱۰۰ نفر زن با فوت همسر، سرپرست خانوار شدند.

وی از ۱۸ هزار و ۸۰۰ نفرساعت ارائه مداخلات آرام‌سازی تیم اورژانس اجتماعی یاد کرد و ادامه داد: یکهزار و ۷۱۰ مورد مداخله تخصصی در بحران‌های فردی، خانوادگی و خانواده‌های حادثه‌دیده توسط اورژانس اجتماعی صورت گرفته است.

میرشاه‌ولد در پایان به وضعیت مسکن مددجویان مناطق زلزله‌زده در کرمانشاه پرداخت و یادآور شد: تعداد واحدهای نیازمند بهسازی در شهر یکهزار و ۱۹۸ و در روستا یکهزار و ۲۱۳ و واحدهای نیازمند تعمیر در شهر یکهزار و ۹۹۳ و در روستا یکهزار و ۶۱۶ است و در حال حاضر ۲۶۹ داوطلب در مناطق زلزله‌زده به امدادرسانی مشغول هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز