خبرگزاری کار ایران

رییس سازمان بهزیستی خبر داد:

حضور 20 تیم روانشناسی تا پایان سال در منطقه زلزله‌زده/شناسایی 118 معلول براثر زلزله 7.4 ریشتری

asdasd
کد خبر : ۵۶۰۱۰۶

محسنی‌بندپی از استقرار 20 تیم تخصصی روانشناسی در منطقه زلزله‌زده تا پایان سال خبر داد و گفت: تاکنون 118 نفر که دچار معلولیت شده‌اند شناسایی و خدمات تخصصی به آن‌ها ارائه می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، انوشیروان محسنی‌بندپی در نشست خبری گفت: با حضور مددکاران اجتماعی حمایت‌های روانی از افراد به ویژه کودکان و زنانی که سرپرست خود را از دست داده‌اند، انجام شد.

او با بیان اینکه 20 گروه 5 نفره برای ارائه خدمات روانشناسی در منطقه حضور دارند، گفت: راه‌اندازی مهدکودک‌ها و ادارات بهزیستی شروع شده و تاکنون 9 کانکس برای راه‌اندازی مهد‌کودک‌ها در مناطق زلزله‌زده در نظر گرفته شده است.

رییس سازمان بهزیستی با بیان اینکه حمایت‌های روانی و اجتماعی برای آسیب‌دیدگان ادامه خواهد داشت، خاطرنشان کرد: گروه‌های اجتماعی و محب تا پایان سال در قالب 20 گروه برای ارائه خدمات اجتماعی در منطقه زلزله‌زده حضور دارند.

محسنی‌بندپی تاکید کرد: در این حادثه حدود 118 نفر معلول شده‌اند که شناسایی و ارائه خدمات تخصصی توانبخشی برای این افراد در دست انجام است. همچنین اولین اداره بهزیستی در سرپل ذهاب از روز پنجشنبه شروع به فعالیت کرده. از امروز نیز در دیگر شهرها ادارات کل بهزیستی فعالیت‌شان را آغاز خواهند کرد.

او به افرادی که برای دریافت خدمات تخصصی پزشکی به تهران یا کرج مراجعه‌کرده‌اند؛ اشاره کرد و ادامه داد: آمادگی اسکان برای همراهان افرادی که برای دریافت خدمات تخصصی به تهران آماده‌اند را داریم و زمینه برگشت آنها پس از پایان بهبودی را فراهم می‌کنیم.

رییس سازمان بهزیستی با بیان اینکه این حادثه تاثیرات تلخی بر افراد زلزله‌زده داشته است، گفت: ارائه خدمات روانی و اجتماعی برای این افراد ادامه خواهد داشت تا اثرات ناشی از این حادثه تلخ را از بین ببرد. در حقیقت مداخله به هنگام ارائه خدمات روانشناختی و اجتماعی یک بحث علمی است که می‌تواند از شدت تاثیرات این حادثه بکاهد.

محسنی‌بندپی تصریح کرد: انجمن‌ روانشناسی، سازمان نظام روانشناسی و انجمن مددکاری نیز برای همکاری با ما اعلام آمادگی کرده‌اند. تیم مشاوره‌های روانشناختی 2360 نفر ساعت کار کرده‌اند و همچنین 39 ماشین اورژانس اجتماعی به همراه تیم مددکاری در منطقه حضور دارند همچنین 14 میلیارد تومان کمک غیرنقدی و 450 میلیون تومان کمک نقدی از طرف بهزیستی انجام شده و 62 ماشین شاسی بلند برای رفتن به مناطق صعب‌العبور به منطقه اعزام شده‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز