خبرگزاری کار ایران

نظرپور خبر داد:

تخریب ۳۰۰ کلاس درس در کرمانشاه/نیاز به ۶۶ میلیارد تومان برای بازسازی

asdasd
کد خبر : ۵۵۹۲۱۱

رئیس سازمان نوسازی مدارس با بیان اینکه عمده مدارس تخریبی در زلزله اخیر مربوط به کرمانشاه است، گفت: ۳۰ مدرسه شهری و ۱۴ مدرسه روستایی تخریب شده است که در مجموع شامل ۳۰۰ کلاس درس می‌شود.

به گزارش ایلنا، محمد تقی نظرپور رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در خصوص تخریب مدارس در استان کرمانشاه، گفت: برای بازسازی مدارس تخریبی غرب کشور ۶۶ میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.

وی با اشاره به اینکه مقاوم سازی مدارس ۱۰ میلیارد و حصارکشی مدارس نیز ۱۰ میلیارد اعتبار نیاز دارد، افزود: دو تصمیم برای دانش‌آموزانی که مدارسشان تخریب شد اتخاذ می‌کنیم: نخست، برخی مدارس تک شیفت را دو شیفته می‌کنیم. دوم، برای ساماندهی دانش‌آموزان در مناطق زلزله‌زده از کانکس استفاده می‌کنیم.

نظرپور با بیان اینکه عمده مدارس تخریبی در زلزله اخیر مربوط به کرمانشاه است و ۳۰ مدرسه شهری و ۱۴ مدرسه روستایی تخریب شده است که مجموعا شامل ۳۰۰ کلاس درس می‌شود، گفت: از مجموع ۶۹۶ فضای آموزشی در مناطق زلزله‌زده، حدود ۶ درصد آنها تخریب شد که از نظر ما وضعیت بحرانی نیست.

رئیس سازمان نوسازی اضافه کرد: در شهرستان سرپل ذهاب ۱۸۹ فضای آموزشی به عنوان مدرسه داریم که ۹.۵۲ درصد تخریب شده‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز