خبرگزاری کار ایران

فراهانی تاکید کرد:

لزوم توجه به معرفی مشاهیر ملی مدفون در عتبات عالیات

asdasd
کد خبر : ۵۵۷۲۸۶

عضو شورای شهر تهران، ری‌، تجریش گفت: خدمت به زائرین اربعین حسینی افتخاری در شورای اسلامی شهر و شهرداری تهران است که فرصت کاری اندک در کنار نیات خیرخواهانه بین مشتاقان و ارادتمندان خاندان عصمت و طهارت را فراهم ساخته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مجید فراهانی؛ عضو شورای شهر تهران، ری، تجریش در بیست و دومین جلسه علنی شورای شهر تهران در تذکر پیش از دستور خود بیان داشت: از تلاش کارکنان خدوم شهرداری تهران که در خدمتگزاری به زائرین عزیز از هیچ تلاشی فروگذار نکردند تشکر و قدردانی می‌کنم.

وی افزود: شأن رفیع و جایگاه عظیم عتبات و عالیات سبب شده است تا بسیاری از مشاهیر فرهنگی، مذهبی و شخصیت‌های ملی براساس وصیت یا شرایط روزگار حیاتشان در این اماکن آرام گیرند و در مرور فهرست مشاهیر مدفون در آستان مقدس علوی، حسینی و قبرستان وادی‌السلام نجف اشرف ما زنجیره زرینی از نام‌های پرافتخار برای اسلام و برای ایران را از شیخ‌الطائفه، شیخ طوسی و آخوند خراسانی تا رادمرد مبارزه با استعمار شهید رئیس علی دلواری و امیرکبیر عزیز مردی که ایرانیان به او افتخار می‌کنند را شاهد باشیم.

فراهانی تاکید کرد: متاسفانه در میان فعالیت‌های متعدد شهرداری تهران شاهد حتی یک بنر، نقشه یا اقدامی در خور شأن که یادآور نام این مشاهیر ایران عزیز باشد را شاهد نیستیم که این موضوع را در جریان بازدید از فعالیت‌ها و اقدامات شهرداری تهران متذکر شدم.

وی افزود: به عنوان نماینده مردم تهران در شورای اسلامی شهر تهران با استناد به بند 3 ماده 71 قانون شوراهای اسلامی کشور درباره لزوم توجه به معرفی مشاهیر فرهنگی، مذهبی و شخصیت‌های ملی مدفون در عتبات عالیات و قبرستان وادی السلام تذکر می‌دهم و خواهان توجه شهرداری تهران و دستگاه‌های اجرایی از جمله سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به اجرای بند هـ ماده 114 قانون برنامه چهارم توسعه کشور هستم.

فراهانی تاکید کرد: حضور دو و نیم میلیون زائر ایرانی در میان جمع 20 میلیون زائران حسینی فرصتی برای معرفی مفاخر و مشاهیر فرهنگی، مذهبی و شخصیت‌های ملی است که سلوک بر رفتارشان الگویی بی‌بدیل برای سبک زندگی ایرانی – اسلامی به شمار می‌آید که این مهم باید به عنوان یک اقدام نرم افزاری در دستور کار شهرداری تهران در سال‌های اخیر قرار گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز