خبرگزاری کار ایران

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری:

ضرورت حمایت بیشتر دولت از دانشگاه‌ها/باید برای ورود فارغ‌التحصیلان به بازار کار فکری شود

asdasd
کد خبر : ۵۵۳۱۱۸

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با تاکید بر اینکه باید برای ورود فارغ‌التحصیلان به بازار کار فکر جدی شود، گفت: از دولت می‌خواهیم از دانشگاه‌ها بیشتر حمایت کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، منصور غلامی؛ وزیر علوم با اشاره به اینکه برنامه من با نظرات روسای دانشگاه‌ها تنظیم و تقدیم به مجلس شد و برنامه‌ام مستند به قوانین فرادستی است، گفت: این تکالیف به صورت برنامه به مجلس تقدیم شد که بعضا مورد استقبال قرار گرفت و از سوی دیگر پیشنهادهای تکمیلی ارائه شد. به نمایندگان مجلس توضیح دادم این برنامه تکالیف مان است که باید اجرا کنیم و در راستای انجام آن باید روش اجرایی تبیین کنیم که آن با نظر مجموعه علمی صورت خواهد گرفت.

غلامی با اشاره به این مطلب که بخشی از برنامه ها در حال اجراست و بخشی دیگر باید اجرایی شوند، خاطرنشان کرد: در حوزه علم و فناوری باید پارک های علم و فناوری محوریت پیشبرد برنامه‌ها را عهده دار شوند، همچنین ارتقا کیفی سطح آموزش و پژوهش در وزارت علوم از اهداف جدی ماست که پیگیری خواهد شد.

وزیر علوم با بیان اینکه بیشتر مدیران کشور از فارغ التحصیلان دانشگاه ها هستند که در داخل کشور تحصیل کرده اند، گفت: باید نگاهی به توانمند کردن فارغ التحصیلان داشته باشیم تا بتوانند به سرعت وارد بازار کار شوند.

غلامی همچنین به توسعه ارتباط دانشگاه و صنعت اشاره کرد و گفت: باید در این زمینه تلاش های بیشتری انجام شود.

وزیر علوم با اشاره به بحث دیپلماسی علمی اشاره کرد و گفت:  باید تلاش های بیشتری در این زمینه صورت گیرد البته شروع خوبی در این زمینه داشتیم ولی باید فعالیت در این زمینه را افزایش دهیم.

وی در ادامه اظهار امیدواری کرد: امیدواریم حمایت دولت از دانشگاه ها افزایش یابد و دست اندازهایی که دانشگاه ها از سالهای قبل داشته اند با حمایت بیشتر دولت برطرف شود و ما نیز قول می دهیم درخواستهایمان در آینده بیشتر در خصوص پشتیبانی تجهیزات و سایر موارد باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز