خبرگزاری کار ایران

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات:

مجلس برای تصویب بودجه ۹۷ به وزارت بهداشت کمک کند

asdasd
کد خبر : ۵۵۲۹۴۴

رییس فراکسیون رسانه ملی، مطبوعات و فضای مجازی مجلس شورای اسلامی گفت: وزارت بهداشت براساس ارزیابی‌های انجام شده، توانست جایگاه مناسبی را در بین مردم برای خود به دست آورد و از ممتازترین وزارتخانه‌های دولت است.

به گزارش ایلنا، جبار کوچکی نژاد با حضور در بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات اظهار داشت: مجلس نیز برای موفقیت طرح تحول سلامت و وزارت بهداشت کمک ها و حمایتهایی از جمله ۱۰ درصد هدفمندی یارانه ها، یک درصد مالیات بر ارزش افزوده و وضع مالیات بر سیگار و مواد دخانی داشت.

وی تصریح کرد: پس از اجرای طرح تحول سلامت و اقبال مردم نسبت به عملکرد این وزارتخانه، وزارت بهداشت در حال حاضر باید ارزیابی هایی بر روی منابع درآمدی خود داشته باشد تا بتواند خدمات بهداشتی و درمانی را به مردم ارائه دهد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس یادآور شد: وزارت بهداشت از برنامه توسعه کشور، جلوتر است زیرا در برنامه پنجم بنا بود که ۷۰ درصد از هزینه حوزه سلامت را دولت و ۳۰ درصد دیگر را مردم پرداخت کنند اما در حال حاضر حدود ۹۰ تا ۹۵ درصد از هزینه های درمانی توسط دولت پرداخت می شود البته ممکن است نقایصی وجود داشته باشد که به سرعت باید اصلاح شود.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تاخیر در پرداخت مطالبات بیمه ها به وزارت بهداشت، گفت: وزارت بهداشت در حوزه تامین تجهیزات پزشکی مورد نیاز مراکز بهداشتی و درمانی عملکرد بسیار خوبی داشت اما به دلیل تاخیر در پرداخت مطالبات مراکز درمانی توسط بیمه ها، در حوزه پرسنلی مشکلاتی وجود دارد.

کوچکی نژاد تصریح کرد: مجلس شورای اسلامی باید در زمان تصویب بودجه ۹۷ به وزارت بهداشت کمک کند زیرا اگر بخواهیم یارانه های نقدی را برای طبقات مرفه حذف کنیم، بهترین فرصت است که منابع آن را به حوزه بهداشت و درمان اختصاص دهیم و به طبقات ضعیف و نیازمند کمک کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز