خبرگزاری کار ایران

نجفی:

خط هفت مترو باید زودتر تعطیل می‌شد/جان شهروندان در خطر بود

asdasd
کد خبر : ۵۵۲۵۷۰

شهردار تهران صبح امروز (دوشنبه) از هفت رام قطار به همراه 30 اتوبوس بهره‌برداری کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد علی نجفی در حاشیه این مراسم با تاکید بر اینکه قرار است؛ تهران به وضعیت قابل قبول دفاعی برسد، گفت: توسعه حمل و نقل عمومی به کسب و کار و اقتصاد شهری کمک می‌کند و جزو برنامه های اصلی شهرداری است. هفت رام قطار و 49 واگن به شبکه خطوط مترو تهران اضافه خواهد شد که واگن‌ها در خط شرقی و غربی تهران قرار خواهند گرفت.

نجفی با تاکید بر اینکه تهران نیاز به دو هزار واگن دارد، ادامه داد: براساس مصوبه شورای اقتصاد مقرر شده، منابع تامین هزار واگن جدید تامین شود. در همین راستا مناقصه های بین المللی برگزار خواهد شد. و کار ساخت 630 واگن جدید نیز آغاز شده است با این حال نیاز اصلی مترو تهران و اصفهان و باقی کلانشهرها کمبود تجهیزات است.

او ادامه داد: البته نتیجه مناقصه 630 واگن کماکن نامشخص است و طبق قانون دولت باید هزینه ها را تامین کند.

شهردار تهران با اشاره به اضافه شدن 30 دستگاه اتوبوس به ناوگان حمل و نقل عمومی افزود: دولت وعده داده که برای تامین اتوبوس های ضبط شده به ما یاری کند. از سال 89 خطوط اتوبوس رانی نوسازی نشده است و مردم راضی نیستند.

شهردار تهران در ادامه با اشاره به تعطیلی خط هفت مترو تهران گفت: خط هفت از همان ابتدا ایمنی کافی نداشته است و به سیستم سیگنالینگ مجهز نبود و کشنده های آن مشکل داشت تعطیلی آن باید زودتر اتفاق می افتاد.

وزارت کشور در این خصوص گزارشی برای ما ارسال کرده بود و نهایتا به این نتیجه رسید که ادامه کار خط هفت جان شهروندان را به خطر می اندازد.

شهردار تهران با تاکید بر ناامن بودن خط هفت افزود: کاری که قرار است روی خط انجام شود شش ماه زمان خواهد برد و علت باز بودن امروز آن، این است که برخی از مردم هنوز از بسته شدن خط خبر ندارند و تا دو سه روز آینده به طور کامل تعطیل خواهد شد.

نجفی در ادامه درباره سرانجام اتوبان شهید شوشتری گفت: محیط زیست مخالف احداث این  اتوبان است چراکه بخشی از آن از پارک سرخه حصار  می گذرد. در همین راستا کمیته کارشناسی با حضور شهرداری و سازمان محیط زیست تشکیل شده است تا در این زمینه تصمیم گیری شود در هر حال ایجاد تونل برای گذشتن از پارک سرخه حصار امری زمان بر خواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز