خبرگزاری کار ایران

در نهمین جلسه از شورایعالی معماری وشهرسازی در سال ۹۶ بررسی شد؛

کاربری‌های صنعتی از محوطه شهر آفتاب خارج خواهد شد

asdasd
کد خبر : ۵۵۰۲۳۸

نهمین جلسه از شورایعالی معماری و شهرسازی در سال ۹۶ با دستورکارهای بررسی وضعیت جاری شهر آفتاب و تصویب طرح جامع شهر گلپایگان با حضور وزیر راه و شهرسازی برگزار شد.

به گزارش ایلنا، نهمین جلسه شورایعالی معماری و شهرسازی با حضور عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی، محمدسعید ایزدی معاون معماری و شهرسازی و سایر اعضای اصلی شورا با دستورکارهای بررسی وضعیت جاری شهر آفتاب و تصویب طرح جامع شهر گلپایگان برگزار شد. 

موضوع شهر آفتاب که در مصوبه سال ۹۴ طی ۸ بند از ابعاد مختلف مورد توجه شورای عالی قرار گرفته بود در این جلسه نیز بررسی و چگونگی پیشبرد مصوبات آن از سوی اعضا مورد بحث قرار گرفت.

معاون معماری و شهرسازی وزارت راه و شهرسازی در طول جلسه پیرامون این مسئله گفت: با توجه به گزارش ارائه شده درخصوص اقدامات انجام گرفته از سوی آستان مقدس امام خمینی (ره) در این منطقه سعی داریم تا با همفکری اعضا در این جلسه راهکارهای رفع موانع و مشکلات موجود در این مسیر را مشخص کنیم.

ایزدی همچنین با تأکید بر اینکه خوشبختانه اقدامات انجام گرفته از سوی آستان مقدس نیز خوب و چشمگیر است، اظهار داشت: قطعا آستان مقدس در اجرای مفاد این بندها و طرح جامع پیشنهادی برای این مجموعه بسیار خوب عمل کرده است ولی در کنار آن نیز با مشکلاتی به ویژه در حوزه تعیین محدوده‌ها و حرایم شهر آفتاب، تداخل با شهرهای مجاور، تصرفات و تغییر کاربری‌های محدوده مذکور روبه‌رو شده که پیگیری و حل هرچه سریعتر آن‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی شهر آفتاب را دارای نقش کلیدی در حد فاصل شهر تهران و مجموعه فرودگاهی امام خمینی (ره) دانست و تصریح کرد: این منطقه قطعا به عنوان یک ورودی بسیار ارزشمند و کلیدی در بخش جنوب شرقی تهران محسوب شده و تشکیل یک کارگروه ویژه جهت پیگیری مفاد هشت گانه آن در سال ۹۴ و همچنین ارائه گزارش‌های نهایی به دستگاه‌های مربوط و شورای‌عالی معماری و شهرسازی ضروری است.

این مقام مسئول اضافه کرد: در طول اجرای دو ساله این برنامه، عمده کاربری‌های معطوف به حرم امام خمینی (ره) فضای سبز و مناطق فرهنگی بوده و تنها بخش کوچکی از آن مسکونی در نظر گرفته شده است.

ایزدی افزود: درحال حاضر مسئولان در تلاش هستند تا کاربری‌های صنعتی که از گذشته در این منطقه ایجاد شده‌اند به ترتیب از محوطه شهر آفتاب خارج شده و به بیرون منتقل شوند چراکه آلاینده‌های ناشی از این مراکز صنعتی به شدت وضعیت زیست‌محیطی منطقه را تهدید کرده و به آن آسیب می‌زنند.

معاون معماری و شهرسازی وزارت راه و شهرسازی با تأکید براینکه ساماندهی مراکز مذکور و جابه‌جایی آن‌ها و تثبیت فضای سبز در این منطقه از اولویت‌های ما در رسیدگی به وضعیت شهر آفتاب است، خاطرنشان کرد: با توجه به مطالعات انجام شده بخشی از تخلفات صورت‌گرفته در این منطقه در حریم واقع شده و بخشی دیگر از گذشته اجرایی شده است که در دوره جدید به جد درحال پیگیری و ساماندهی آن‌ها هستیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز