خبرگزاری کار ایران

پوشش تامین امنیت مراسم اربعین؛ عملیات مشترک ایران و عراق

asdasd
کد خبر : ۵۵۰۱۹۳

فرمانده مرزبانی ناجا گفت: اولین عملیات مشترک میان دو کشور، تامین امنیت راهپیمایی عظیم اربعین است که حتی غیر از مسلمان ها، مسیحیان نیز در آن شرکت می کنند که برای شیعیان، توفیق بزرگی به شمار می آید.

به گزارش ایلنا از پایگاه خبری پلیس، سردار "قاسم رضایی" در جلسه شورای تامین دشت آزادگان که در سالن جلسات دروازه مرزی چذابه برگزار شده بود، اظهارداشت: در منطقه ای هستیم که هنوز نفس های گرم رزمندگان و جای پای شهدا احساس می شود که به چذابه معروف است؛ در دوران دفاع مقدس، شهدای زیادی در این منطقه داده ایم و همین شهدا ناظر ما هستند، تلاش ها و ایثارگری های آنها باعث شد تا امروز به جای تبادل گلوله، توپ و تانک، زائر تردد کند.

وی افزود: با گذشت بیش از 30 سال از جنگ، در این منطقه هنوز صدای شهدا احساس می شود، امروز به برکت خون شهدایی که آرزوی رسیدن به کربلا را داشتند، محور کربلا به روی ما ایرانی ها باز شده و این کار خداست.

فرمانده مرزبانی ناجا ادامه داد: چذابه یکی از مناطقی بود که در زمان جنگ، بیشترین هجمه آتش را داشت، بحمدالله و به شکرانه الهی و برکت خون شهدا امروز بهترین دروازه برای ورود به صحن و سرای آقا اباعبدالله (ع) همین دروازه چذابه است و خدا را شکر می کنیم که توفیقی حاصل شد تا این لحظه ها را شاهد باشیم.

سردار رضایی از اربعین به عنوان توفیق الهی برای مردم ایران نام برد و گفت: چگونگی شکل گیری راهپیمایی عظیم در اربعین، عبور و مرور بیش از 5 میلیون زائر از مرز دو کشور، کار بزرگ و عجیبی است که بحمدالله این حرکت عظیم به شکلی جهانی برقرار شده و تمامی جهان متحیر هستند که چگونه بیش از 20 میلیون نفر در این کنگره عظیم، گرد هم می آیند.

این مقام ارشد فرماندهی مرزبانی کشور با اشاره به اینکه تاکنون عملیات مشترکی با کشور عراق نداشته ایم، افزود: اولین عملیات مشترک میان دو کشور، تامین امنیت راهپیمایی عظیم اربعین است که حتی غیر مسلمان ها، مسیحیان نیز در آن شرکت می کنند که برای شیعیان، توفیق بزرگی به شمار می آید.

فرمانده مرزبانی ناجا با اشاره به زیرساخت های تسهیل تردد زائران، خاطرنشان کرد: سال گذشته شور و حال همه دستگاه ها را در خدمت رسانی به زائران شاهد بودیم، امسال هم شاهد تلاش های بیش از پیش تمامی دست اندرکاران برای هرچه بهتر و باشکوه تر برگزار شدن این مراسم هستیم که انصافا کارهای بزرگی در این رابطه صورت گرفته البته وظیفه سنگین مرزبانی در بحث تامین امنیت زائران به خوبی و با برنامه ریزی کامل انجام شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز